شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#چهارشنبه#آماده باش

آماده باش سراسری بیمارستان‌ها برای ارائه خدمات درمانی در چهارشنبه آخر سال

کدخبر: 483105
اقتصادنیوز: معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر ضرورت آماده باش بیمارستان ها برای ارائه خدمات درمانی ویژه در حوادث چهارشنبه آخر سال تاکید کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از وبدا، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر ضرورت آماده باش بیمارستان ها برای ارائه خدمات درمانی چهارشنبه آخر سال تاکید کرد.

سعید کریمی در نامه ای به معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور ضمن تاکید مجدد برای ارائه خدمات درمانی ویژه در حوادث چهارشنبه آخرسال تصریح کرد: در راستای آمادگی بحران، تیم های ارزیابی سریع، پشتیبان و کمیته مدیریت بحران در همه مراکز درمانی با تاکید بر بیمارستان های ارائه دهنده خدمات سوختگی، چشم پزشکی، اورژانس های قلبی و اعصاب و روان تعیین و فعال شود و خط تماس اضطراری ستاد دانشگاه برای پاسخگویی مطلوب به نیازهای اورژانس و فوریت ها، حوادث غیر مترقبه و جابجایی مصدومین فعال باشد.

وی اظهارداشت: برای تمامی مراکز تک تخصصی چشم پزشکی (اعم از دانشگاهی، عمومی غیردولتی و خصوصی) و کلیه بیمارستان های جنرال واجد اورژانس و بخش بستری چشم پزشکی، آماده باش کامل با متخصص مقیم ۲۴ ساعته در نظر گرفته شود. حضور مدیران و متخصصین مرتبط برای پذیرش و حداکثر پاسخگویی مصدومین الزامی و تعیین جانشین در تمامی پست های مدیریتی و درمانی برای بالابردن ظرفیت پاسخگویی، ضروری است.

کریمی با اشاره این که مسیر اعزام بیماران بین لایه های مختلف مراکز درمانی در دانشگاه و یا مناطق آمایشی مربوطه با اولویت بیماران اورژانسی تعیین شود، ادامه داد: تمامی درمانگاه های سرپایی و بخش اورژانس بیمارستان های تحت پوشش فعال بوده و با هماهنگی صورت گرفته از سوی ستاد هدایت دانشگاه متبوع نسبت به تسهیل جریان پذیرش مصدومین همزمان با بیماران کووید ۱۹ و مراجعین اقدام کنند.

وی اضافه کرد: همچنین نسبت به سلامت عملکرد تجهیزات در اتاق های عمل سرپایی و اتاق احیاء کلیه بخش های اورژانس در بیمارستان های تحت پوشش اقدام و تامین نیرو و تجهیزات بیمارستان های معین به دقت ارزیابی و مدنظر قرار داده شود.

معاون وزیر بهداشت در این نامه تاکید کرد: جهت جلوگیری از ازدحام در مراکز درمانی فقط یک همراه با مصدوم وارد مرکز درمانی شود. همانند سایر اوقات سال، تمهیدات ضروری جهت تسهیل دسترسی کادر ارائه کننده خدمات سلامت به «وسایل حفاظت فردی» در نظر گرفته شده باشد. مدیریت پذیرش مادران باردار نیازمند خدمات ویژه  به درستی انجام و مورد تاکید قرار داده شود.

به گفته وی، فعال بودن بخش اورژانس کلیه بیمارستان ها برای پذیرش و پاسخگویی به بیماران مختلف اورژانس به ویژه درمان بیماران با سکته حاد قلبی و مغزی مطابق دستورالعمل  کد ۲۴۷ و ۷۲۴ ضروری  است. در کلیه بیمارستان‌های جنرال و مراکز تروما حضور متخصصین طب اورژانس، متخصصین بیهوشی و سایر متخصصین مقیم، ضروری است. حضور و یا دسترسی سریع به سایر متخصصین (بویژه متخصصین داخلی، زنان، اطفال و جراحی عمومی) و فوق تخصص‌های مورد نیاز نیز برنامه ریزی و تاکید شود. حضور فعال مددکاران اجتماعی در بخش اورژانس، مطابق برنامه شیفت کاری در مراکز تروما، چشم پزشکی و سوختگی به منظور حمایت روانی اجتماعی از مصدومین، همراهان و خانواده ایشان ضروری است.    

حیدری با اشاره به استفاده صحیح از رسانه‌های استانی و محلی برای آموزش پیشگیرانه، گفت: به جای نمایش صحنه های دلخراش از عواقب برگزاری ناصحیح سنت های باستانی با رسانه های جمعی برای برگزاری مسابقاتی با موضوع ارسال کلیپ برگزاری درست سنت ها هماهنگ شود. درخصوص هزینه های هنگفت درمانی اینچنین مصدومان نیز در رسانه ها اطلاع رسانی کافی انجام پذیرد. مراکز درمانی نیز از ضبط و پخش فیلم های دلخراش ممانعت به عمل آورند.