به گزارش خبرگزاری برنا، مجمع فوق‌العاده فدراسیون هندبال به ریاست سید محمد پولادگر معاون وزیر ورزش و جوانان و با حضور دیگر اعضا صبح امروز (سه‌شنبه) در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک به صورت حضور و آنلاین برگزار شد.

در این مجمع که با حضور سید محمد پولادگر به عنوان نماینده وزارت ورزش و جوانان، دکتر فضل‌الله باقرزاده به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک، دکتر نصرالله پریچهره مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی، علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال، دبیر و نواب رئیس فدراسیون و دیگر اعضای مجمع برگزار شد موارد مرتبط با تصویب اساس‌نامه فدراسیون‌های ورزشی و همچنین دستورالعمل کمیسیون‌های فدراسیون مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

در این مجمع اساس نامه فدراسیون‌های ورزشی، دستورالعمل کمیسیون‌های ورزشکاران، مربیان، داوران و همچنین برنامه عملیاتی ۱۴۰۱ با اکثریت آرا مورد تصویب اعضای مجمع قرار گرفت.

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال در این مجمع با اشاره به اتفاقات رخ داده در سال جاری برای هندبال ایران اظهار کرد: در طول سالی که گذشت شاهد رخ دادن اتفاقات بسیار مهمی در هندبال ایران بودیم که از جمله آنها باید به کسب سهمیه مسابقات جهانی توسط سه تیم ملی هندبال اشاره کرد.

وی افزود: روز گذشته تیم ملی جوانان دختر ایران توانستند تاریخ‌سازی کنند و علاوه بر عنوان نایب قهرمانی آسیا سهمیه مسابقات قهرمانی جهان را نیز بدست بیاورند. این سومین تیم ملی هندبال ایران در سال 1400 است که سهمیه جهانی را کسب می‌کند و باید این اتفاق ارزشمند را به جامعه هندبال تبریک بگویم.

رئیس فدراسیون هندبال همچنین خطاب به اعضای مجمع گفت: بی تردید اگر حمایت و همدلی اعضای خانواده بزرگ هندبال ایران و حمایت‌های اعضای مجمع نبود شاهد رخ دان این اتفاقات ارزشمند نبودیم. نکته قابل توجه اینجاست که ما هم اکنون بسیار زودتر از برنامه عملیاتی و چشم‌اندازی که داشتیم به اهداف خود دست پیدا کردیم. امروزبه واسطه جهانی شدن شیردختران ایران پشتوانه بسیار خوبی برای هندبال بانوان ساخته شده است و امیدوارم در روزهای پیش رو شاهد جهانی شدن هندبال نوجوانان دختر و همچنین تیم ملی ساحلی باشیم.

پاکدل به میزبانی ایران از رقابت‌های هندبال ساحلی قهرمانی آسیا نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در ادامه اتفاقات خوبی که برای هندبال ایران در حال رخ دادن است، شاهد میزبانی از رقابت‌های قهرمانی آسیا در رشته هندبال ساحلی هستیم و ایام آغازین سال آینده با یک میزبانی مهم بین‌المللی در کشور گره خورده است.

رئیس فدراسیون هندبال همچنین به جذب حامی مالی فدراسیون در سال جاری اشاره کرد و گفت: از آغاز فعالیت مشکلات زیادی در بخش مالی داشتیم که تلاش نمودیم تا این مشکلات را برطرف نماییم و امسال نیز شاهد حضور یک حامی مالی بزرگ در فدراسیون هندبال بودیم. در این شرایط با حضور حامی مالی دست هندبال گرفته شده است. ما در سال 1400 اعزام‌های زیادی داشتیم و حضور این حامی مالی کمک زیادی به ما کرد.

همچنین سید محمد پولادگر معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان که عهده‌دار ریاست مجمع بود در این نشست اظهار کرد: باید تبریک ویژه‌ای به مناسبت موفقیت‌های اخیر هندبال ایران داشته باشیم. موفقیت اخیر دختران ایران آبرو و اعتبار را برای ورزش ایران در عرصه‌های بین‌المللی و جهانی رقم زد.

وی افزود: در سال‌های اخیر با مدیریت هوشمندانه فدراسیون هندبال و در راس آن آقای علیرضا پاکدل به عنوان رئیس فدراسیون و تدبیرهای فدراسیون شاهد سال‌های پر از توفیق و درخشش برای هندبال هستیم. همچنین با این همدلی و وفاقی که در خانواده بزرگ هندبال وجود دارد بی‌تردید در میادین پیش رو شاهد موفقیت‌های بیشتری خواهیم بود.

معاون وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: امیدوارم این وفاق و همدلی همچنان در هندبال ایران ادامه داشته باشد تا با موفقیت‌های بیشتر شاهد سربلندی ایران اسلامی باشیم و برای این سربلندی همه باید تلاش کنیم.

 پولادگر با اشاره به موفقیت‌های هندبال ایران در سال جاری خاطر نشان کرد: در حوزه ورزش بانوان شاهد بیشتر تبلیغات منفی از سوی دشمنان هستیم اما موفقیت‌های بدست آمده در ورزش بانوان نظیر موفقیت بانوان هندبال نشان داد که محدودیتی در این حوزه نداریم و جمهوری اسلامی ایران شرایط یکسانی را برای مردان و زنان در ورزش فراهم نموده است. نکته قابل توجه این است که گاهی شرایط بهتری برای بانوان وجود دارد و مصداق این امر موفقیت‌های بانوان هندبال ایران در سال 1400 است.

انتهای پیام//