شهر خبر

شناسایی و انهدام باند قاچاقچیان اسلحه در دالاهو

کدخبر: 483080
اقتصادنیو: ماموران پلیس امنیت عمومی دالاهو با انجام کارهای اطلاعاتی از فعالیت یک باند قاچاق که تعدادی اسلحه را از کشورهای همسایه وارد کرده بود مطلع و رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند که به انهدام این باند منجر شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام یک باند سه نفره قاچاق اسلحه در شهرستان دالاهو و کشف ۱۱ قبضه کلت کمری از آنها خبر داد.

سردار «علی‌اکبر جاویدان» گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی دالاهو با انجام کارهای اطلاعاتی از فعالیت یک باند قاچاق که تعدادی اسلحه را از کشورهای همسایه وارد کرده بود مطلع و رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی دالاهو در تحقیقات تکمیلی خود دریافتند که اعضای این باند قصد انتقال تعداد زیادی سلاح به مرکز استان را دارند و در همین راستا نسبت به برپایی تور ایست و بازرسی در مسیر محل تردد خودروی قاچاقچیان اقدام کردند.

سردار جاویدان تصریح کرد: ماموران در ادامه و پس از مشاهده خودرو قاچاقچیان که یک دستگاه پراید بود قصد توقیف آن را داشتند اما راننده با بی توجهی به فرمان ایست و اخطارهای  پلیس، اقدام به فرار و یکی دیگر از سرنشینان هم به سمت ماموران تیراندازی کرد که باعث زخمی شدن یکی از همکاران شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآوری کرد: به دنبال تیراندازی قاچاقچیان، ماموران به تعقیب خودرو متواری پرداخته و پس از فرمان ایست و شلیک تیر هوایی، با رعایت قانون به کارگیری سلاح به سمت لاستیک خودرو تحت تعقیب تیراندازی کردند.

وی خاظرنشان کرد: در جریان این تیراندازی ضمن توقف خودرو متواری، ۲ نفر از قاچاقچیان نیز زخمی شدند که در حین انتقال به مراکز درمانی یکی از آن ها فوت کرد.

سردار جاویدان ادامه داد: در بازرسی های انجام شده از خودرو قاچاقچیان نیز ۱۱ قبضه کلت کمری و ۲۱ تیغه خشاب کشف شد.

این مقام عالیرتبه انتظامی در پایان از برخورد قاطعانه پلیس کرمانشاه با قاچاقچیان سلاح و مهمات خبر داد و گفت: این افراد از کمترین امنیتی در استان برخوردار نیستند و رفتار آن ها و دیگر مجرمان تحت رصد اطلاعاتی قرار دارد.

دالاهو در غرب کرمانشاه حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.