شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#پوتین

جورج سوروس: پوتین به معنای واقعی کلمه دیوانه شده است

جورج سوروس: پوتین به معنای واقعی کلمه دیوانه شده است

ایسنا نوشت: جورج سوروس، میلیاردر مجارستانی الاصل آمریکایی، با ابراز نگرانی نسبت به ائتلاف روسیه با چین، گفت امید دارد که "هم ولادیمیر پوتین و هم شی جینپینگ از قدرت کنار زده شوند."

به گزارش پایگاه د استریت، جورج سوروس فکر می کند حمله روسیه به اوکراین و اتحاد آن با چین می تواند برای کل جهان "دردسری جدی" ایجاد کند.

سوروس در مطلبی در پایگاه "پراجکت سیندیکیت" (Project Syndicate) نوشت، ولادیمیر پوتین پس از جلب حمایت شی جینپینگ، رئیس جمهور چین، با دست زدن به حمله به اوکراین "با بیرحمی باورنکردنی شروع به تحقق رویای زندگی خود کرد."

وی مدعی شد، پوتین تهدید کرده که کی‌یف را به "آوار" تبدیل خواهد کرد.

سوروس خاطر نشان کرد: "به نظر می رسد او با اصرار کردن روی یک ایده ثابت، ارتباط خود را با واقعیت از دست داده است. پوتین به اشتباه فکر کرد اوکراینی‌های روسی‌زبان از این حمله استقبال خواهند کرد."

او مدعی شد، در پی "عملکرد ضعیف" ارتش روسیه در اوکراین، "به نظر می رسد پوتین به معنای واقعی کلمه دیوانه شده است."

سوروس ادامه داد: "به نظر می رسد که او بدون هیچ محدودیتی عمل می کند. او تمام ارتش روسیه را وارد نبرد می کند و تمام قوانین جنگ را به ویژه با بمباران بی رویه مردم غیرنظامی نادیده می گیرد."

او اظهار کرد، این احتمال وجود دارد که روسیه در این جنگ "شکست" بخورد.

سوروس همچنین گفت، وقتی صحبت از چین می شود، "به نظر می‌رسد شی جینپینگ متوجه شده که پوتین خودسر شده است." وی افزود، شی از تلاش های صلح به رهبری اروپا حمایت کرده است. اما "خیلی بعید است که پوتین به خواسته‌های شی جینپینگ تن در دهد."

او تاکید کرد: "‌ما فقط می توانیم امیدوار باشیم که پوتین و شی جینپینگ پیش از اینکه بتوانند تمدن ما را نابود کنند، از قدرت برکنار شوند. حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه آغاز جنگ جهانی سوم بود."

311311