به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حوادث چهارشنبه سوزی طبق آمار تقریبی، درسال 99، 12 نفر فوت کردند که شامل 11 نفر مرد و یک زن بوده است همچنین در سال 98 نیز 5 نفر در حوادث چهارشنبه سوری فوت کردند که 4 مرد و یک زن قربانی شدند و خانواده هایشان شب عید داغدار شدند.

براساس اعلام رئیس سازمان اورژانس کشور بیشتر مصدومانی که در چهارشنبه آخر سال به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی انتقال داده می‌شوند دچار آسیب چشم و قطع عضو هستند. طبق آمار موجود در حوادث چهارشنبه سوری سال 99، 440 نفر مصدوم شدند که از این تعداد 50 نفر برای همیشه دچار نقص عضو شدند.

با توجه به توصیه های هرساله در این زمان مجدد توصیه می شود مردم درخانه بمانند و حتی اگر به دنبال آتش بازی های چهارشنبه سوری هستند از پرت کردن مواد محترقه به سمت دیگران خودداری کنند. باید توجه داشت که به هیچ وجه نباید کپسول، حشره کش و اسپری را آتش زد چرا که مخاطراتی که در راستای آتش زدن آن ها از لحاظ پخش شدن مواد سمی و انفجار ایجاد می شود، بسیار خطرناک است.

هموطنانی که در دورهمی های چهارشنبه سوری حضور پیدا می کنند باید حتما تلفن سازمان اورژانس(115) و آتش نشانی (125) را به خاطر داشته باشند تا در صورت وقوع هر گونه حادثه ای سریعا نیروی های امدادی را مطلع کنند.

به گفته جعفر میعادفر استفاده از مواد آتش زا باعث می شود خاطرات تلخی در ذهن هموطنان و افرادی که دچار حادثه می‌شود بماند و سال جدید با ناراحتی آغاز شود.

رئیس اورژانس کشور در گفت‌وگو با برنا گفت: همه توصیه ما این است که در شب چهارشنبه آخر سال مردم از خانه بیرون نیاید و در صورت استفاده از مواد محترفه از مواد استاندارد استفاده کنند.

وی تصریح کرد: قطعا در کنار ما افراد سالمند و بیماران وجود دارند که با بیماری های قلبی ممکن است مواجه باشند که چنین صداهایی برایشان بسیار آزاد دهنده است. برای افراد دیگر، مادران باردار و کودکان استرس آسیب زاست و باید مراعات شود که مراسم چهارشنبه آخرسال به خوبی انجام شود.

میعادفر گفت: اورژانس کشور مانند سال های گذشته آمادگی لازم برای این روز دارد و همه امکانات و تجهیزات فراهم شده است.

وی بیان کرد: عوامل اورژانس در مکان هایی که مرکز تجمع مردم است در شب چهارشنبه سوری حضور دارند تابا همکاری شهرداری بتوانند به درستی خدمات رسانی انجام شود.

انتهای پیام/