شهر خبر

انهدام شبکه جاسوسی اسرائیل در تاسیسات فردو

کدخبر: 482972
اقتصادنیوز: شبکه‌ای که قصد داشت در تأسیسات هسته‌ای فردو خرابکاری کند به دست سربازان گمنام امام زمان (عج) در اطلاعات سپاه زیر ضربه رفت و افراد آن دستگیر شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از «جوان» رژیم صهیونیستی سال‌ها به دنبال خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای فردو به عنوان یکی از مهم‌ترین تأسیسات هسته‌ای ایران بود.

به‌تازگی افسران رژیم صهیونیستی تلاش کردند در یک روش جدید به یکی از کارمندان قسمت آی‌آر‌آی ۶ این مجموعه نزدیک شوند. برای این کار در شناسایی‌های خود یکی از همسایگان این کارمند را جذب کردند. این فرد با دریافت پول نقد، لپ‌تاپ، توکن و موبایل خریداری می‌کند و در مدت کوتاهی آموزش‌های نحوه ارتباط‌گیری امن را می‌بیند.
سپس به کارمند تأسیسات برای جمع‌آوری اطلاعات نزدیک می‌شود. تمامی دستمزد‌های آن‌ها به صورت نقد و ارز دیجیتال رد و بدل می‌شده است تا مسیر شناسایی نشود.
افسر جاسوسی اسرائیل ابتدا با پوشش یک شرکت هنگ‌کنگی و با کمک فرد واسط با کارمند فردو ارتباط می‌گیرد. در این ارتباط سفارش نرم‌افزاری را می‌دهد و مرحله‌به‌مرحله در پروژ‌ه‌های مختلف به این مسئول نزدیک‌تر می‌شود و حالا فرد کارمند از هویت واقعی افسر جاسوسی با خبر می‌شود و با او همکاری می‌کند.
اما تمام این مراحل در تور اطلاعات سربازان گمنام قرار داشت تا به سرشبکه اصلی برسند. فرماندهی سپاه هسته‌ای با همکاری فرماندهی ضدجاسوسی سازمان اطلاعات سپاه توانست مانع یکی از خرابکاری‌های بزرگ در تأسیسات هسته‌ای
فردو شود.
شبکه‌ای که تلاش می‌کرد پیش از تعطیلات نوروز اقدام خود را عملی کند تا در دل افکار عمومی یک ناامیدی ایجاد شود.