شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شورای نگهبان#استانی

ورود دفاتر استانی شورای نگهبان به نظارت بر نمایندگان

سرپرست دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در استان بوشهر گفت: دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در عزل و نصب‌ها خلاف قانون است. به طور قطع این قبیل دخالت‌های بی مورد و خارج از چارچوب‌های قانونی در بررسی صلاحیت افراد مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

ورود دفاتر استانی شورای نگهبان به نظارت بر نمایندگان

 سرپرست دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در استان بوشهر گفت: دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در عزل و نصب ها خلاف قانون است.

 خلیل رضایی ظهر دوشنبه در نشست با رؤسای دفاتر نظارت شهرستان‌های استان اظهار داشت: گزارش‌هایی از دخالت‌های برخی نمایندگان مجلس در امور اجرایی استان و عزل و نصب‌ها در ماه‌های اخیر دریافت شده است.

وی اضافه کرد: علیرغم اینکه اظهار نظر و پیشنهاد حق نمایندگان مجلس است اما دخالت و پافشاری بر نظرشان در زمینه انتصابات به هیچ عنوان درست و قابل قبول نیست و به نمایندگان مجلس در برخی موارد درباره دخالت در امور اجرایی و انتصابات تذکراتی داده‌ایم.

سرپرست دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در استان بوشهر افزود: متأسفانه گزارش‌هایی از دخالت نابجای برخی نمایندگان مجلس در عزل و نصب‌ها واصل شده و حتی برخی از این دست دخالت‌ها، اصرار بر گزینه‌های نامطلوب یا منصوب کردن عوامل ستادهای انتخاباتی خودشان بوده است.

وی تاکید کرد: به طور قطع این قبیل دخالت‌های بی مورد و خارج از چارچوب‌های قانونی در بررسی صلاحیت افراد مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

رضایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خرداد ماه امسال و نیز تأکید مجدد ایشان که این موضوع را به نمایندگان یادآور شدند، گفت: رهبری فرمودند یکی از آسیب‌ها ورود نمایندگان در مسائل اجرایی است.

وی تاکید کرد: همچنین با عنایت به مصاحبه‌های اخیر مسئولین شورای نگهبان، این موضوع مغایر با اصل پنجاه و هفتم قانون اساسی و همچنین مغایر استقلال قوا از یکدیگر است و شورای نگهبان دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب‌ها را رصد می‌کند.

سرپرست دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در استان بوشهر بیان کرد: انتظار این است که نمایندگان به وظایف ذاتی خود بپردازند و باعث اخلال در تصمیم‌گیری‌ها و عملکرد مسئولین اجرایی استان نشوند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از مسئولین اجرایی استان هم توقع و انتظار داریم که زمینه دخالت نمایندگان در انتصابات را فراهم نکنند.

 

منبع: انتخاب