مهدی حاج محمد، پیشکسوت باشگاه استقلال، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره روند آبی‌پوشان تا قبل از دربی اظهار داشت: آبی‌پوشان روحیه‌ای بالا دارند و با همین روحیه هم توانستند در بازی مقابل صنعت نفت هم پیروز باشند. روحیه‌ای که اسلحه آبی‌پوشان برای موفقیت در دربی است. برای پرسپولیس هم البته یک اتفاق مهم رخ داد و آن‌ها توانستند پس از شکست برابر صنعت به خودشان در دیدار بعد مسلط و پیروز از زمین خارج شوند.

وی در ادامه افزود: به نظرم اگر پرسپولیس در بازی پیش از دربی خود شکست می‌خورد در دربی اوضاع متفاوتی داشت و چند پله از لحاظ روحی پایین‌تر بود. استقلال هم روحیه‌ای عالی دارد و از ابتدای لیگ باختی نداشت. مطمئن باشید اگر تیم استقلال در این بازی هم شکست نخورد در آستانه قهرمانی قرار خواهد گرفت. پرسپولیس به عنوان رقیب استقلال تیم بسیار خوبی است و حتی در دیداری که شکست خورد هم نمایش خوبی داشت اما در سمت مقابل استقلال فوق‌العاده حرفه ای بازی می‌‌کند و در آخرین بازی خود هم این مسئله را نشان داد. استقلال در بازی‌هایی که قاطعانه از رقیب بهتر نبوده هم پیروز از زمین خارج شده و این یک حسن است. در مجموع تصورم این است که دربی خوبی در پیش خواهیم داشت.

حاج محمد درباره شرایط آبی‌ها از ابتدای نیم فصل دوم گفت: استقلال 2 مدافع بسیار باکیفیت خود را از دست داد. آن دو نفر برای استقلال بسیار موثر بودند و به نظرم جدایی‌شان از کیفیت استقلال کاسته اما همانطور که گفتم روحیه آبی‌ها خوب است زیرا هم شکست ناپذیر بوده و در صدر قرار گرفته است. اگر استقلال بخواهد قهرمان شود نباید شکست بخورد زیرا شکست احتمالا بخت و شانس قهرمانی پرسپولیس را افزایش می‌دهد.

بازیکن اسبق استقلال درباره تفاوت دربی‌های زمان خود با زمان فعلی گفت: رایکوف یکی از بهترین مربیانی بود که در تاریخ به ایران آمد. او آنالیزوری فوق‌العاده بود. در ابتدا با او ما مقابل پرسپولیس شکست می خوردیم. پس از چند بازی پرسپولیس را به خوبی آنالیز کرد و پاتک پیشنهادی، همان شیوه پرسپولیسی‌ها بود. می‌گفت از آن به بعد مثل خودشان توپ‌ها را پشت سر مدافعین بفرستید و با همین تاکتیک برنده شدیم.

وی در پایان افزود: در دربی‌ها هر زمان تیمی بهتر بوده شکست خورده و انگار همه چیز برعکس بوده. درباره این دربی اما پیش‌بینی متفاوتی دارم و احساس می‌کنم بازی مساوی خواهد شد. پیش‌بینی یک بازی فوتبال البته کار آسانی نیست چه برسد به اینکه دربی هم باشد اما به طور کلی تصور من این است که بازی مساوی می‌شود.

انتهای پیام//