به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ از سال 1390 سازمان حج و زیارت سفر به سوریه را به علت حضور داعشی ها و ناامنی ایجاد شده توسط آنان متوقف کرده بود. پس از چندی از سال 98 این سفرها از سر گرفته شد و طی مدتی کوتاه مجددا به علت شیوع ویروس کرونا شیعیان از زیارت عمه سادات محروم شدند.

تا اینکه پس از برقراری امنیت توسط نیروهای مقاومت به فرماندهی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برقرار شد همچنین انجام واکسیناسیون و کاهش فوتی های حاصل از بیماری کرونا اعزام زوار ایرانی به سوریه از تاریخ ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۰ آغاز شد و پس از موافقت ستاد کرونا امکان ثبت نام برای مشتاقان این سفر معنوی در 2هزار و 500 دفتر زیارتی به وجود آمد و افراد می توانستند پس از مراجعه به دفاتر زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت اقدام به ثبت نام کنند.

اغلب پرواز زائران ایرانی به سوریه فقط از طریق فرودگاه حضرت امام (ره) انجام می‌شود، اما به گفته سازمان حج و زیارت در صورتی‌که در هر یک از استان‌ها تعداد متقاضیان به حد نصاب یک پرواز برسد، امکان برنامه‌ریزی و اعزام زائران از آن استان فراهم خواهد شد.

هزینه این سفر زیارتی برای 5 روز از سمت سازمان حج و زیارت حدود 8 میلیون و 900 هزار تا9 میلیون و 900 هزار تومان اعلام شده است.

علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت درباره اعزام‌های نوروزی برای سفرهای عتبات عراق و سوریه گفت: ابتدا باید برنامه‌ریزی لازم برای اعزام‌های نوروزی انجام شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به گسترش سویه اُمیکرون کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اعزام زائران به سفرهای زیارتی را بسیار حائز اهمیت دانست و به مدیران حج و زیارت و کارگزاران زیارتی توصیه کرد به این موضوع توجه ویژه‌ای نشان دهند.

 سفر سوریه مثل سفر عتبات نیست که هرکس بتواند با سر زدن به سایت‌ها یا آژانس‌ها و دفاتر فروش بلیت به راحتی بلیت بغداد یا نجف خریداری کرده و ویزا بگیرد بنابراین باید طبق دستورالعمل های سازمان حج و زیارت برای این سفر اقدام کرد.

سازمان حج و زیارت ایران در توافق با وزارت گردشگری سوریه، قرار شده است سالانه ۱۰۰ هزار زائر ایرانی را به این کشور اعزام کند.

 

انتهای پیام/