شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن

رهبر انصارالله:

در برابر تداوم محاصره ائتلاف سعودی، دست بسته نخواهیم ماند

رهبر انصارالله

رهبر انصارالله با بیان اینکه در برابر تداوم محاصره ائتلاف سعودی، دست بسته نخواهند ماند، تأکید کرد که این ائتلاف، تجاوزات بسیاری علیه ملت یمن مرتکب شده است.

به گزارش مشرق، سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن خواستار تقویت امنیت و ثبات در استان «البیضاء» و همکاری بین ساکنان این منطقه و حکومت شد.

شبکه خبری المسیره به نقل از الحوثی گزارش داد: «بر برقراری صلح عمومی و جلوگیری از انتقامگیری تأکید داریم و آن را باید از طریق افراد سرشناس و به صورت دوستانه حل کنند».

وی با بیان اینکه ائتلاف متجاوز سعودی از آغاز تجاوز تا به امروز، جنایات زیادی را علیه ملت یمن مرتکب شده و آن را محاصره کرده است، خاطر نشان کرد، هدف از جنگ اقتصادی، شکنجه ملت یمن و افزایش مشکلات آن است.

رهبر انصارالله با تأکید بر اینکه ائتلاف متجاوز برای دستیابی به فرآورده‌های نفتی برای ملت یمن، مشکل‌تراشی می‌کند، تصریح کرد: «در برابر تداوم محاصره، دست بسته نخواهیم ماند. همه باید در برابر هر گونه تلاشی برای تفرقه‌افکنی مقابله کنیم».

وی در پایان تأکید کرد که مسئولان سعودی و اماراتی، به صورت علنی، با آمریکا و رژیم صهیونیستی همپیمان هستند.

 الحوثی به مناسبت سالروز شهادت و ترور «حسین بدرالدین الحوثی» تأکید کرد، برخی کشورها تلاش دارند چهره دیگری از رژیم صهیونیستی جعل کرده و زشتی‌هایش را بپوشانند و این رژیم را به عنوان دوستی که باید با آن ائتلاف و همزیستی کرد معرفی می‌کنند. اما کسانی که در راه سازش قدم برداشته‌اند، علیه جریان مقاومت فلسطینی شده‌اند.

او افزود: «در ادامه، رسانه‌های دشمن که همراه سازش و علیه فلسطین اقدام می‌کنند، دست به تبلیغ علیه مجاهدین فلسطینی زده و آن‌ها را عامل ایران معرفی می‌کنند. جریان‌های وابسته به تمامی مظاهر مردم فلسطین توهین کرده و موضع اسرائیل را تبلیغ می‌کنند به گونه‌ای در داخل امت اسلام جریان‌هایی شکل گرفته که دست به تبلیغ منفی علیه تمامی اصول و بدیهیات تصمیم‌ساز کشورهای عربی و اسلامی می‌زنند.»

الحوثی یکی از اقدامات جریان‌های حامی صهیونیست‌ها را دشمنی با حزب‌الله و مبارزه رسانه‌ای، سیاسی، اقتصادی و مالی و تلاش برای محاصره این گروه دانست و افزود: «مقاومت حزب‌الله پیروزی‌های عظیمی برای تمامی امت به ارمغان آورده و آبروی امت را در مبارزه با دشمن اسرائیلی حفظ کرده است.»

او گفت که دشمنان آمریکایی و اسرائیلی نمی‌خواهند هیچ تحرک جدی و صدای آزادی‌خواه مانع طرح‌های آن‌ها شود و دشمنی آن‌ها به دلیل عقاید دینی امت اسلام و چشم‌انداز فکری و راهبردی آن است.

به گفته وی آمریکا، فروپاشی کامل و تسلیم همه جانبه امت اسلام را تضمینی برای امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند و تلاش دارد تا همه امت خدمتگزارش باشند. او گفت که نهادن نام «توافق ابراهیمی» بر روی توافقات سازش، با هدف تسلط یهود بر اسلام است، سازشکاران همچنین تسلیم شدن و روی‌گردانی از حقوق مردم فلسطین را «صلح» معرفی می‌کنند.

منبع: فارس