شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سهام عدالت#سود

سود سهام عدالت ناعادلانه پرداخت شد؟ / علت تفاوت مبالغ واریزی برای سهامداران چیست؟

پس از واریز سود سهام عدالت در موعد مقرر، ارقام متفاوت پرداخت شده سوالات و ابهاماتی را در ذهن دارندگان سهام ایجاد کرده است.

سود سهام عدالت ناعادلانه پرداخت شد؟ / علت تفاوت مبالغ واریزی برای سهامداران چیست؟
به گزارش سلام نو به نقل از جی پلاس: طبق گفته مسئولان واریز سود سهام عدالت به پایان رسیده، اما نکته ای که بسیار ابهام برانگیز شده است، تفاوت مبالغ واریزی برای سهامداران سهام عدالت است.

پیش از این «مجید عشقی»، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به رقم نهایی سود سهام عدالت اشاره کرده و گفته بود: برای کسانی که دارای پرتفوی ۴۹۲ هزار تومانی سهام عدالت هستند ۵ میلیون و ۳۲۰ هزار و ۳۹۹ ریال سود به آنها اختصاص پیدا می کند. افراد دارای پرتفوی ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت، ۵ میلیون و ۷۵۲ هزار و ۹۴۴ ریال و دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی رقمی معادل ۱۰ میلیون و ۸۱۳ هزار و ۸۷۱ ریال سود پرداخت می‌شود.

رییس سازمان بورس با بیان اینکه رقم‌های اعلام شده برای  سال جاری است، گفت: برخی از افراد ممکن است بخشی از پرتفوی خود را فروخته باشند یا پاره از سهم را در اختیار داشته باشند، بنابراین ممکن است این اعداد متفاوت باشد.

همچنین چند علت برای کم واریز شدن سود سهام عدالت مطرح شده است. علت اول به فروش سهام عدالت مربوط می‌شود. به این نحو که با فروش سهام، تعداد سهم کاهش می‌یابد و سود کمتری به سهامدار تعلق می‌گیرد.

علت دوم به موضوع مشکلات و بدهی سهامدار مربوط می‌شود و علت سوم به سهم هر شرکت در سبد سهام عدالت هر سهامدار مربوط است.

عسگر توکلی، رییس هیات مدیره تعاونی سهام عدالت کشور نیز در این خصوص گفت: افرادی که سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی دارند، ۵۷۵ هزار تومان و مددجویان زیر پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی با برگه سهام عدالت یک میلیون تومانی نیز یک میلیون و ۸۱ هزار تومان در این ماه دریافت خواهند کرد.

او گفت: برای کسانی که دارای سهام ۴۹۲ هزار تومانی هستند ۵۳۰ هزار تومان سود به آن‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

به گفته توکلی افرادی که دارای سهام عدالت ۴۵۰ هزار تومانی هستند ۴۸۰ هزار تومان سود به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

با وجود این توضیحات، برخی از سهامداران این نکته را عنوان می کنند که در سال های اخیر سبد خود را تکمیل کرده اند و هیچ بخشی از آن را هم به فروش نرساندند، اما حداکثر سود را دریافت نکرده اند.

وضعیت کنونی باعث شده تا این پرسش مطرح باشد که چرا سود پرداختی یکسان نبوده است؟ و دارندگان سهام یک میلیونی که زیر نظر کمیته امداد و بهزیستی نبوده اند به چه علت سود کامل دریافت نکرده اند؟ مگر سهام همه افراد از ابتدا یکسان نبوده است؟

به نظر می رسد که مسئولان باید توضیحات روشن تری در خصوص سود سهام عدالت به سهامداران ارائه کنند.