به گزارش خبرگزاری برنا؛ بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر امور خارجه سلطنت عمان، در تماس تلفنی با دکتر امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، در مورد آخرین تحولات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و مذاکرات وین به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در مورد مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و از جمله تحولات اوکراین بحث و تبادل نظر کردند.

دکتر امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی اظهار داشت: روند مذاکرات وین متوقف نشده بلکه در هماهنگی با هماهنگ کننده اتحادیه اروپا، وقفه ای کوتاه در مسیر مذاکرات ایجاد شده است. مذاکره کننده ارشد ایران با جدیت به تلاش ها برای رسیدن به توافق خوب، قوی و پایدار ادامه می دهد. حل و فصل موضوعات باقیمانده که جزو خطوط قرمز ماست به اراده طرف آمریکایی و عدم اتلاف وقت مرتبط است.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای حصول توافق خوب، قابل اتکا و پایدار کاملاً جدی است.

وزیر خارجه عمان نیز در این تماس تلفنی ضمن تمجید از روابط مثبت میان دو کشور ، تبیین برخی موضوعات دو جانبه و قدردانی از مواضع منطقی کشورمان اعلام کرد، سلطنت عمان همواره در زمینه حل‌و‌فصل بحران‌های مختلف قائل به گفتگو و مذاکره است و در مسیر صلح گام برمی‌دارد و امیدوار است نتیجه توافقات دو کشور به‌زودی نهایی و عملیاتی شود.

وزیر خارجه عمان همچنین در مورد مذاکرات وین، نسبت به حصول توافق نهایی ابراز امیدواری کرد و آن را به نفع همه طرف‌ها و منطقه خواند.

وزرای خارجه در این گفتگو بر استمرار رایزنی‌ها در مسائل مختلف تأکید کردند.