شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت علوم#ایران#معاون وزیر

تاکید وزارت علوم بر ایجاد تورهای مشترک فرهنگی با دانشگاه‌های عراق

تاکید وزارت علوم بر ایجاد تورهای مشترک فرهنگی با دانشگاه‌های عراق

معاون وزیر علوم در دیدار با معاون وزیر علوم عراق بر آمادگی دانشگاه های ایران برای گسترش همکاری علمی و دانشگاهی با این کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از وزارت علوم، در راستای توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی با دانشگاه‌های کشور عراق، عبدالحسین کلانتری در اولین روز سفر به کشور عراق، ضمن دیدار با سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، با معاون وزارت علوم عراق و هیأت رئیسه دانشگاه‌های کرخ و امام جعفر صادق (ع) در شهر بغداد دیدار و گفت‌وگو کرد.

کلانتری در دیدار با معاون و قائم‌مقام وزارت آموزش عالی عراق، ضمن ارائه تصویری از وضعیت دانشگاه‌ها در ایران، بر جایگاه والای فرهنگ علم و فناوری و کسب رتبه‌های برتر تولید علم در دنیا و منطقه تأکید کرد و گفت: باید از فرصت همدلی و برادری که بین دو کشور وجود دارد نسبت به انتقال تجربیات در زمینه دانش و فناوری به کشور دوست و برادر عراق اهتمام ویژه داشت و از این موضوع برای رشد و تعالی هر دو کشور استفاده شود.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان در این دیدار که در محل وزارت آموزش عالی کشور عراق و با حضور رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، تأکید کرد: علم و دانش با اشتراک‌گذاری توسعه خواهد یافت و در همین راستا مشترکات زیادی بین کشور ایران و عراق وجود دارد که سبب ارتباط بیشتر بین جامعه علمی ایران و عراق خواهد شد.

وی ضمن دعوت رسمی از وزیر علوم عراق و هیئتی از دانشگاه‌های این کشور برای سفر به ایران افزود: توسعه همکاری‌ها و تعاملات، علاوه بر تبادلات دانشجویی می‌تواند به انتقال تجارب و فرهنگ پژوهش و نوآوری در حوزه اساتید و فرصت‌های مطالعاتی و راه‌اندازی پارک علم و فناوری مشترک، تولیدات علمی و پژوهشی مشترک و برگزاری تورهای علمی فرهنگی دانشگاهی مشترک کمک نماید و در گسترش و تعمیق این روابط تشکیل کمیته کاری و عملیاتی مشترک جهت پیشبرد اقدامات ضروری به نظر می‌رسد.

در این دیدار، معاون وزیر علوم عراق نیز از آمادگی کامل و استقبال در جهت گسترش همکاری‌های علمی فرهنگی و پژوهشی با دانشگاه‌های ایران خبر داد.

یاسین، معاون وزیر علوم عراق ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و گفت‌وگو، از حضور و مواضع معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص ارائه پیشنهادات همکاری متقابل قدردانی کرد و با اظهار خوشحالی از تحصیل عده زیادی از دانشجویان عراقی در ایران گفت: توسعه تبادلات علمی با جمهوری اسلامی ایران را از سیاست‌های وزارت علوم عراق است و اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان ایرانی جهت تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشور که مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران است، از جمله برنامه‌های وزارت علوم عراق است.

کلانتری همچنین در دیدار جداگانه‌ای با سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در عراق، به بررسی وضعیت ارتباطات علمی پژوهشی و فرهنگی میان دو کشور پرداخت و بر ضرورت پایش و ظرفیت سنجی جهت همکاری با جامعه علمی عراق تأکید کرد.

در ادامه بازدیدهای علمی و دانشگاهی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان، وی ضمن بازدید میدانی از دانشگاه‌های امام جعفر صادق (ع) و کرخ با رؤسا و معاونان آنها نیز دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/