به گزارش خبرگزاری برنا؛ شبکه المسیره یمن امروز (دوشنبه) از آزادسازی و پاکسازی ده‌ها نقطه و روستا در غرب شهر «حرض» در استان حجه خبر داد و افزود: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با انجام عملیات گسترده علیه مواضع و پایگاه‌های دشمن توانستند این مناطق را که در اشغال نیروهای سعودی و مزدوران سودانی آنها بود را آزاد کنند.   

این شبکه یمنی با اشاره به اینکه این عملیات ۲ روز به طول انجامید، اضافه کرد:  طی آن نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند منطقه جغرافیایی به وسعت ۵۴ کیلومتر مربع را از دست اشغالگران آزاد کنند و کنترل آن را در دست گیرند.

به گزارش المسیره در این عملیات روستاهای «الراکب»، «بنی عوید»، «بنی فراس»، «العسیله» و «العوارض» آزاد و پاکسازی شد.

این شبکه خبری با اشاره به اینکه در این جبهه‌ها خسارات مادی و جانی بی‌سابقه‌ای به دشمن وارد شد، افزود: مجاهدان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانستند بیش از ۵۰۰ نفر از منافقین و مزدوران سعودی و سودانی را به هلاکت برسانند که در بین کشته‌شدگان بیش از ۸۰ مزدور سودانی و ۱۵ مزدور سعودی دیده می‌شود.

این رسانه با به تصاویر کشیدن صحنه‌های نبرد بین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و مزدوران سعودی همچنین از زخمی و اسیر شدن ده‌ها نفر از نیروهای دشمن متجاوز خبر داد.  

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در این عملیات، تجهیزات نظامی زیادی شامل خودروهای زرهی، تانک، گلوله‌های نظامی و سلاح‌های سنگین و متوسط ​​جامانده از مزدوران فراری را به غنیمت گرفتند.  

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما پس از گذشت بیش از ۶ سال از این تجاوز وحشیانه، سایر هم‌پیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

طی این سال‌ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/