شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#صندوق بین‌المللی پول#انرژی

هشدار صندوق بین‌المللی پول درباره تأثیرات جنگ اوکراین بر اقتصاد جهان

هشدار صندوق بین‌المللی پول درباره تأثیرات جنگ اوکراین بر اقتصاد جهان

مدیر عامل صندوق بین المللی پول (IMF) طی اظهاراتی نسبت به تأثیر بحران اوکراین بر اقتصاد جهان از نظر وضعیت بخش انرژی و تورم قیمت‌ها ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول (IMF) روز یکشنبه طی اظهاراتی نسبت به تأثیر بحران اوکراین بر اقتصاد جهان از نظر وضعیت بخش انرژی و تورم قیمت‌ها ابراز نگرانی کرد.

وی در مصاحبه ای با شبکه خبری سی بی اس گفت: چیزی که من بیشتر نگران آن هستم این است که عواقبی وجود دارد که فراتر از اوکراین و روسیه است.

به گفته جورجیوا، صندوق بین المللی پول به ویژه نگران تأثیرات احتمالی این بحران بر کشورهای آسیای مرکزی، قفقاز و مولداوی است که روابط تجاری نزدیک تری با روسیه و اوکراین نسبت به سایر نقاط جهان دارند.

وی گفت: تأثیر این (بحران) فراتر از همسایگان نزدیک است. دو گروه از کشورها وجود دارند که ما بسیار نگران آنها هستیم. گروه اول کشورهایی هستند که هنوز از بحران اقتصادی ناشی از کووید بهبود نیافته اند. برای آنها این شوک به ویژه دردناک است. 

جورجیوا افزود: گروه دوم کشورهایی هستند که وابستگی بیشتری به واردات انرژی از روسیه دارند، زیرا تاثیر آن بر مصرف و همچنین تورم بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام/