شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شهردار#منطقه‌ای

۵۶ پروژه شهری در منطقه ۲ آماده بهره‌برداری شد

56 پروژه شهری در منطقه 2 آماده بهره‌برداری شد

شهردار منطقه ۲ گفت: ۵۶ پروژه شهری، منطقه‌ای و محله‌ای در قالب ۳۲ عنوان با هدف ارتقای زیست شهری احداث و آماده بهره‌برداری شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی صالحی، شهردار منطقه 2 تهران با اشاره به افتتاح 56 پروژه شهری، گفت: پروژه‌ها بر اساس نیازها و ظرفیت‌های شناسایی شده، در چند بخش فرهنگی، عمرانی، ترافیکی و خدمات شهری طراحی و احداث شد.

وی بهسازی فضاهای شهری، ارتقای سرانه‌ها و توسعه زیرساخت‌ها در تحقق ایجاد شهر انسان محور را مهمترین راهبرد مدیریت منطقه در اجرای طرح‌های عمرانی برشمرد.

صالحی با اشاره به ویژگی‌های منطقه در توسعه فضاهای تفریحی و گردشگری، گفت: منطقه 2 از لحاظ وجود بوستان‌ها و امکانات تفریحی از جذابیت گردشگری برخوردار است، بر همین اساس پروژه‌‌های تفریحی و فرهنگی همچون پارک آدرنالین، مجموعه بازی‌های فکری با هدف تأمین رضایت شهروندان طراحی و احداث شد.

وی با بیان اینکه شهرداری منطقه 2 به دنبال استفاده بهینه از ظرفیت‌ها برای تقویت زیرساخت‌های پیاده‌روی است، افزود: بدین منظور پل تندرستی بر فراز بزرگراه شیخ فضل‌الله‌ نوری احداث شد و با بهره‌برداری از این پل، بوستان فدک به بوستان 13 هکتاری در ضلع شمال بزرگراه شهید همت متصل می‌شود و شهروندان می‌توانند از این مسیر طولانی به عنوان فضایی برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی استفاده کنند.

شهردار منطقه 2 افزود: به منظور بهبود شبکه معابر شهری و بزرگراهی و همچنین تسهیل در دسترسی همه شهروندان و همچنین افراد کم‌توان به امکانات شهری، طرح‌های عمرانی در قالب احداث لوپ بلوار فرحزادی به بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، مناسب‌سازی معابر، بوستان‌ها و ساختمان‌ها، احداث و تکمیل خیابان گل‌بهار و بهسازی خیابان شهید مهدی فرحزادی و همچنین اجرای عملیات روکش آسفالت اجرا شد.

وی رفع مشکلات ترافیکی و ایمن‌سازی معابر را از دیگر طرح‌های اجرایی برشمرد و افزود: ساماندهی ترافیک خیابان زنجان شمالی با انتقال ورودی مجموعه ستاد ترخیص خودرو از خیابان زنجان به حبیب‌اللهی، احداث پهلوگاه اضطراری در بزرگراه یادگار امام(ره) و همچنین اصلاح هندسی در 9 نقطه از معابر و غیره ازجمله طرح‌های ترافیکی آماده بهره‌برداری است.

انتهای پیام/