شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#شهرداری تهران#نوروز#نوروز 1401

ویژه‌برنامه‌های «استقبال از بهار» تا پایان نوروز ۱۴۰۱ ادامه دارد

ویژه‌برنامه‌های «استقبال از بهار» تا پایان نوروز 1401 ادامه دارد

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران از آغاز طرح استقبال از بهار و ادامه آن تا پایان نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسین نظری اظهار کرد: برنامه‌های نوروزی شهرداری تهران با هدف ایجاد نشاط اجتماعی در شهر و افزایش رضایت و امید شهروندان با ویژه‌برنامه‌های «استقبال از بهار» آغاز به کار کرده و تا پایان تعطیلات نوروز 1401 ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های استقبال از بهار در دو بخش عمومی و اختصاصی در مناطق 22 گانه برنامه‌ریزی شده است، افزود: رنگ‌آمیزی و آماده‌سازی جداول سطح مناطق، عناصر و المان‌های شهری، آذین‌بندی با انواع ریسه‌های نوری و پارچه‌ای، شستشو و پاکسازی جداره‌های شهری، حذف زوائد فیزیکی، اجرای نماسازی تکنیک باتیس، نصب پرچم‌های اهتزاز تخته، اجرای نقاشی دیواری، نماسازی و زیباسازی مقبره شهدا، نصب المان‌های نوروزی، سفره هفت‌سین، تخم مرغ‌های نوروزی، رنگ‌آمیزی وسایل بدنسازی، مخازن زباله، آبنماها، آلاچیق‌ها و مبارزه و کنترل حیوانات موذی در تمامی مناطق 22 گانه از اواسط اسفند آغاز شده و در حال انجام است.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران تصریح کرد: در حوزه فضای سبز نیز اجرای فرش گل در حاشیه بزرگراه‌ها و معابر اصلی، نصب باکس طبقاتی سینره، توسعه جنگل‌کاری در اراضی پیرامون شهر، احداث مخازن ژئو ممبران، کاشت پیازهای لاله، شب بو، کالانکوآ، اجرای طرح‌های گل، نشاء، درختچه و توزیع نهال در مناطق 22 گانه با همکاری معاونت خدمات شهری از اول هفته درختکاری آغاز و تا پایان سال 1400 ادامه دارد.

وی ادامه داد: حضور و ننه سرما در بیش از یک‌هزار نقطه از مناطق 22 گانه و کاروان‌های شادی در سراسر پایتخت را خواهیم داشت. نمایشگاه‌هایی با هدف معرفی اقوام، خرده فرهنگ‌ها، آداب و رسوم و صنایع دستی استان‌ها و اجرای برنامه‌های موسیقی سنتی نیز بخشی از رویداد لبخند بهار است که با همت معاونت اجتماعی و فرهنگی و مناطق 22 گانه شهرداری تهران برگزار می‌شوند.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در تشریح برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه مناطق تصریح کرد: در کنار طرح نگهداشت شهر که در تمامی مناطق به طور یکسان انجام می‌شود، مناطق در برنامه‌های فرهنگی متناسب با شرایط ساکنین مناطق، برنامه‌های ویژه ای در نظر گرفته‌اند.

نظری از برگزاری وبینار، گردشگری ورزشی به همراه تقدیر از خانواده شهدا، برگزاری تور گردشگری ویژه خانواده معظم شهداء، برگزاری تورهای گردشگری مذهبی، مسابقه عکاسی از جاذبه‌های گردشگری منطقه و سفر ویژه شهروندان، مسابقه خاطره‌نویسی از سفر، برگزاری سمنو پزان توسط زنان سرپرست خانوار و حمایت از فروش محصول، برگزاری مسابقه سفره هفت‌سین برتر قرن و برگزاری کارناوال نوروزی در برخی از مناطق خبر داد.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران از افتتاح غرفه‌های گلماند، تبلیغات و آموزش‌های مربوط به کاهش و تفکیک پسماند در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: 22 غرفه گلماند به منظور مبادله پسماند خشک با گیاهان آپارتمانی و با هدف تشویق شهروندان به تفکیک پسماند از مبدا راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/