شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#ایام نوروز#امداد#تعطیلات#خدمت رسانی

ارائه خدمات شبانه‌روزی مراکز درمانی و بیمارستان‌های ارتش در ایام نوروز

معاون بهداشت، درمان، امداد و آموزش پزشکی ارتش، از آمادگی کامل و شبانه‌روزی کلیه مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان‌های ارتش با تمامی تنوع‌های خدمتی در ایام تعطیلات نوروزی جهت خدمت رسانی به هموطنان عزیز خبر داد.
خبرگزاری میزان - بنا به اعلام روابط عمومی ارتش، امیر دریادار دوم پزشک مصطفی مداح، با اشاره کنترل موج ششم شیوع کرونا در کشور ، گفت: خوشبختانه با تلاش گسترده و برنامه ریزی‍های مناسب مسئولان حوزه بهداشت و درمان کشور در اجرای طرح واکسیناسیون عمومی و همکاری بسیار خوب مردم، موج ششم بیماری کرونا تقریبا مهار شده و الحمدلله شرایط ما نسبت به ماه‌های گذشته رو به بهبود و آمار مبتلایان و فوتی‌ها رو به کاهش است.

وی افزود: با وجود بهبود شرایط کرونایی، نباید به هیچ عنوان از این بیماری غافل شد و برای مبارزه با آن اقدامات بایسته و شایسته باید همچنان ادامه یابد لذا معاونت بهداشت و درمان ارتش و ادارات بهداشت و درمان نیرو‌های تابعه ارتش هماهنگ با برنامه‌ها و تصمیمات اتخاذ شده توسط کمیته ملی مقابله با کرونا و قرارگاه پدافند زیستی امام رضا (ع) ارتش ضمن آمادگی کامل و اجرای مصوبات و اقدامات ابلاغی، به صورت شبانه‍روزی در طول ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ در خدمت هموطنان عزیز خواهند بود.

مداح  تصریح کرد: همچنین مراکز فعال واکسیناسیون ارتش جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور نیز در ساعات مشخصی به ارائه خدمت خواهند پرداخت.

معاون بهداشت و درمان ارتش گفت: در صورت اعلام نیاز وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و استان‍ها نیز ارتش این آمادگی را خواهد داشت تا بلافاصله در هر نقطه‌ای از کشور که نیاز باشد، خدمات پزشکی، درمانی و امدادرسانی را ارائه نماید.

وی تصریح کرد: اقدامات مقابله با کرونا در سطح یگان‍های ارتش همچنان با جدیت در حال پیگیری است و در کلیه پادگان‍ها پایش سلامت کارکنان، مراقبت‍های بهداشتی و حتی فعال بودن مراکز قرنطینه اجرا می‍شود که این روند در ایام تعطیلات نوروزی نیز ادامه خواهد داشت.

مداح خاطر نشان کرد: ارتش هیچ گاه در حوزه پیشگیری و مقابله با بیماری‍ها و تهدیدات حوزه بهداشت و سلامت، متوقف نمی‍شود و همیشه پای کار بوده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز درست است که ما در حال عبور از موج ششم شیوع کرونا هستیم، اما این بدان معنی نیست که پایانی جهت اقدامات پژوهشی و رصد ما در این حوزه درنظر گرفته شده است، ارتش در کنار رصد دقیق بیماری کرونا و تداوم فعالیت‍های پژوهشی، اقدامات عملی در راستای مقابله با این ویروس را به صورت صد در صدی ادامه می‌دهد.

معاون بهداشت و درمان ارتش افزود: نیرو‌هایی که به عنوان دانشجو در مراکز آموزشی ارتش آموزش می‍بینند و همچنین کارکنان وظیفه‌ای که تشریف می‌آورند، ما وظیفه داریم به شدت از آن‌ها مراقبت کنیم که تاکنون نیز در این مهم موفق بوده‍ایم و هیچ گونه مورد خاصی نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: به طور کلی محیط‍های آموزشی ما قطعاً سالم است و تاکنون در پادگان‌های آموزشی ارتش مشکل خاصی پیش نیامده و سربازان در سلامت کامل خدمت خود را به اتمام رسانده‍اند و یا در حال انجام آن هستند و لذا مردم نیز به ما اعتماد دارند و فرزندانشان را با خیال راحت به سربازی می‌فرستند.

معاون بهداشت و درمان ارتش گفت: یکی از دلایل موفقیت ارتش در زمینه مقابله با کرونا، وجود نظم و سلسه مراتب است، یعنی اگر ما موفقیتی داشته‌ایم بخشی از آن مربوط به حوزه بهداشت و درمان بوده و بخش دیگر که بسیار اهمیت داشته مربوط به فرهنگ سازمانی ارتش است.

وی افزود: زمانی که در قرارگاه پدافند زیستی امام رضا (ع) ارتش مصوبه‌ای تصویب می‌شود، فردای آن روز این تصمیم در تمام پادگان‍های ارتش اجرا خواهد شد و این متاثر از فرهنگ سازمانی ارتش است که به ما در مسیر مقابله با بیماری منحوس کرونا بسیار کمک کرد.

مداح اظهار داشت: در حوزه مقابله با کرونا، ما شهدای مدافع سلامت زیادی تقدیم کردیم که در بین آن‌ها پزشک، پرستار و کادر‌های مختلف درمانی وجود دارند و باید گفت عناصر بهداشتی و درمانی ارتش در ارائه خدمات به هموطنان عزیز خستگی‌ناپذیر بوده و هستند و ضمن تشکر و عرض خداقوت به همه همکاران خدوم حوزه بهداشت و درمان ارتش، به روح بلند و ملکوتی شهدای والامقام مدافع سلامت ارتش جمهوری اسلامی ایران درود می‍فرستیم و راهشان را ادامه خواهیم داد.
 

انتهای پیام/