به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از قم، در پی اقدام عربستان سعودی در اعدام ده ها نفر از شهروندان این کشور حوزویان و مردم قم با تجمع در مدرسه فیضیه اعدام های وحشیانه رژیم سعودی را محکوم کردند. تجمع کنندگان با سردادن شعارهایی از سکوت مجامع بین المللی و همچنین سرسپردگی سران برخی کشورهای عربی در اجرای سیاست های استکباری در پروژه اسلام هراسی، حمایت از گروه های تکفیری و نقض گسترده حقوق بشر و آزادی بیان انتقاد کردند.

مسوول ارتباطات و بین‌الملل حوزه علمیه در بخشی از این تجمع طی سخنانی با محکومیت اعدام ده ها نفر از جوانان توسط عربستان سعودی  بیان کرد: در اعدام های وحشیانه اخیر توسط رژیم سعودی نام ۴۱ جوان شیعه نیز دیده می شود.

حجت الاسلام سیدمفید حسینی کوهساری تصریح کرد: متوسط سن این افرادی که اعدام شدند ۲۲سال است این در حالی است که این جوانان از هفت سال گذشته در زندان بسر می بردند و امروز نیز سعودی ها جنازه آنها را تحویل نمی دهند و حتی اجازه سوگواری در منازل شخصی نیز به آنها داده نمی شود.

وی با بیان اینکه جرم این افراد حمایت از مقاومت بحرین است، خاطرنشان کرد: رژیم سعودی حتی با کسانی که در شبکه اجتماعی واتساپ به خانواده های داغدار تسلیت گفتند برخورد کرده است، سکوت مجامع بین‌المللی در رابطه با این جنایت تاسف بار است.

مسوول ارتباطات و بین‌الملل حوزه علمیه  با انتقاد دوباره از سکوت کشورها و مجامع بین المللی از آنچه که در کشور عربستان سعودی می گذرد، ابراز کرد: ننگ باد بر رسانه ها و هنرمندان بین‌المللی که در خصوص این جنایات سکوت پیشه کرده اند.

وی با اشاره به جنگ اوکراین و روسیه گفت: ما مخالف جنگ هستیم اما از برخورد دوگانه با جنایت در جهان اعتراض داریم، رسانه هایی که روزانه هزاران خبر از درگیری" چشم آبی ها" مخابره میکنند حتی اشاره‌ای هم به جنگ و خون ریزی در خاورمیانه و مسلمانان ندارند.

حسینی کوهساری با اشاره به تحولات بین المللی ابراز داشت: ما در پیچ تاریخی قرار گفتیم و موازنه قدرت در حال تغییر است  و همانگونه که کشتی تایتانیک با وجود عظمیت ظاهری غرق شد آمریکا و اسراییل نیز در حال افول و نابودی هستند.

وی با بیان اینکه مجامع بین‌الملل از دنیای کنونی با عنوان عصر عقلانیت، حقوق بشر و احترام یاد می کنند و ده ها نهاد و سازمان برای آن تشکیل شده است، گفت: دنیای امروز یک ظاهر زیبا و فریبنده در قالب همین شعارها دارد و در باطن خود شاهد بزرگترین جنایت ها در طول تاریخ بشریت هستیم، در دو جنگ جهانی اول و دوم بیش از صد میلیون انسان کشته و میلیون ها نفر آواره شدند.

حسینی کوهساری با بیان اینکه آمریکا بخش مهمی از بنیان اقتصادی خود را بر مبنای جنگ و فروش سلاح تعریف کرده است، ادامه داد: در طول تاریخ هرگز شاهد کشوری مانند ایالت متحده آمریکا نبودیم که در بیش از صد جنگ جهانی و منطقه‌ای حضور فعال داشته باشد.

مسوول ارتباطات و بین‌الملل حوزه علمیه خاطرنشان کرد: واقعیت تلخ امروز این است که کشورها و رژیم های مستکبر با عناوین فریبنده حقوق بشر، آزادیخواهان را زندانی و سلاح های خود را بنام حقوق بشر می فروشند تا معیشت و رفاه خود را سامان ببخشند.

وی اظهار داشت: جای تاسف است که دنیای اسلام با دو میلیارد نفر جمعیت و منابع عظیم انرژی و برخورداری از نقاط استراتژیک به جای پی ریزی تمدن نوین اسلامی، برخی سران آن نقش سرسپردگی استکبار را بازی می کنند.

حسینی کوهساری یادآور شد: دست رژیم آل سعود به بسیاری از خون های ریخته شده و جنایت های منطقه‌ای با حمایت از گروه های تکفیری و جنگ مستقیم به اسم اسلام و قرآن آلوده است.

مسوول ارتباطات و بین‌الملل حوزه علمیه بیان داشت: سران سعودی خبر ندارند با فتاوا و حمایت از گروه های افراطی، تکفیری، و سلفی عملا در پروژه اسلام هراسی قدم بر می دارند.

انتهای پیام