شهر خبر

سانتونخا: هدف اصلی‌مان حضور پرورش اندام در المپیک است/ بدنسازی نچرال شاعرانه است، اما ورزش قوانین خودش را دارد

سانتونخا: هدف اصلی‌مان حضور پرورش اندام در المپیک است/ بدنسازی نچرال شاعرانه است، اما ورزش قوانین خودش را دارد

رئیس فدراسیون جهانی پرورش اندام گفت: در حال مذاکره هستیم تا ارزش‌های ورزش‌مان را نشان بدهیم و این هدف مشترک همه ماست تا در المپیک حضور داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری رافائل سانتونخا رئیس فدراسیون جهانی پرورش اندام و امضای تفاهم‌نامه همکاری میزبانی مسابقات جهانی ظهر امروز برگزار شد.

سانتونخا رئیس فدراسیون جهانی پرورش اندام اظهار داشت:  باعث افتخارم است که اینجا حضور دارم تا برای سبک زندگی سالم و آماده کردن ایران برای میزبانی اقدام کنم. فدراسیون جهانی دارای 203 عضو است که ایران در این خانواده بزرگ نقش رهبر و پیشتاز را دارد. دلایل این رهبری این است که قهرمانان نامداری معرفی شده‌اند و مقامات دولتی و ورزشی ایران کمک زیادی در دانش افزایی و کمک به پیشرفت دارند.

وی افزود: در آخرین رویداد جهانی 102 کشور حضور داشتند که ایران قهرمان شد. علاوه بر رشته‌های دیگری که فدراسیون جهانی در آن فعالیت دارد، اینجا هستیم تا اعلام کنیم ایران خود را برای میزبانی‌های پیش‌رو آماده می‌کند. قهرمانان پنج قاره در دسامبر به ایران می‌آیند تا در فیتنس چلنج قهرمانی جهان رقابت کنند. فیتنس چلنج می‌تواند وارد عرصه تحصیلی شود و مورد تدریس هم قرار بگیرد. ما انتظارات زیادی از مسابقات پیش‌رو داریم. ایران عاشق ورزش و ورزش هم عاشق ایران است. مسابقات قهرمانی جهان یک نقطه ملاقات برای افراد با فرهنگ‌ها و ادیان مختلف است.

سانتونخا درباره سطح رقابت‌های کاپ آسیا و همچنین تاثیر حضورش در ایران برای جایگاه کشورمان در فدراسیون جهانی گفت: مسابقات به شکل خوبی آماده شده بود و از دیدن این رقابت‌ها لذت بردم. من همچنین ماموریت دیگری که داشتم، ملاقات با مسئولان ورزش ایران بود.

رئیس فدراسیون جهانی پرورش اندام درباره شانس حضور این رشته در المپیک عنوان کرد: ما پیشرفت‌های خوبی داشتیم و به بازی‌های پان آمریکن راه یافتیم. همچنین اکتبر در مسابقات آمریکای جنوبی هم خواهیم بود.در حال  موافقت‌هایی برای حضور در سایر رویدادها گرفته‌ایم. ما تلاش می‌کنیم عضوی از بازی‌های آسیایی باشیم. ما توسط شورای المپیک آسیا و آفریقا و پان آمریکن به رسمیت شناخته شده‌ایم و همکاری نزدیکی با سازمان‌های ضد دوپینگ داریم. همچنین توسط کمیته‌های ملی المپیک 100 کشور به رسمیت شناخته شده‌ایم. ضمن اینکه دیروز دیدار خوبی با صالحی‌امیری داشتم.

سانتونخا تاکید کرد: ما هنوز شانس این را داریم که بازی‌های ساحلی آسیا باشیم.  ما استانداردهای خوبی در سازمان‌های مبارزه با دوپینگ داریم. ما 90 فدراسیون جهانی داریم و البته در بازی‌های آسیایی 35 رشته حضور دارند، پس یک رقابت وجود دارد. در بازی‌های پان آمریکن پنجاه متقاضی وجود داشتند و ما و یک رشته دیگر پذیرفته شدیم. بدنسازی در آسیا مقبولیت خوبی دارد و ما در حال مذاکره هستیم تا ارزش‌های ورزش مان را نشان بدهیم. این هدف مشترک همه ما است تا در المپیک حضور داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مسابقات بدنسازی نچرال از سوی فدراسیون جهانی به رسمیت شناخته می‌شود یا خیر؟ گفت: ما فدراسیون جهانی بدنسازی و فیتنس هستیم که از سوی سازمان مبارزه با دوپینگ رصد می‌شویم. مبارزه با دوپینگ قوانین خودش را دارد و ما از قوانین آنها تبعیت می‌کنیم. آیا تا حالا نام فوتبال یا بسکتبال نچرال شنیده‌اید؟ فقط یک نفر می‌گوید نچرال، باید تبریک بگویید، اما ورزش قوانین خودش را دارد. نچرال، شاعرانه است، ولی قوانینی وجود دارد که اگر از آنها پیروی کنید، مشکلی وجود نخواهد داشت.

سانتونخا در پایه به این سوال که این اعطای این دو میزبانی به ایران در سال جاری میلادی، یک راستی آزمایی برای میزبانی کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان در سال 2023 است؟ افزود: شما می‌توانید این دو میزبانی را به عنوان یک تست ببینید، ولی نگاه ما این است که امسال از کشورهای دیگر بیایند و عظمت ایران را ببینند. قرار بود چین میزبان باشد، ولی کنسل شد. ایران برای سال 2023 شانس زیادی دارد، ولی هنوز قطعی نیست.

وی درباره نظارت فدراسیون جهانی بر روی صدور مدارک مربیگری و ... در آکادمی بین‌المللی بدنسازی در ایران گفت: آموزش یکی از مهم‌ترین زمینه‌هایی است که بر روی آن نظارت و تاکید داریم. ورزشکاران زیادی به مسابقات می‌روند، اما مردم زیادی به دنبال ایجاد یک بدن آماده هستند. این یک فرصت را به ما می‌دهند تا مربیان خوبی را آماده کنیم تا یک سبک زندگی خوب را ترویج بدهند. ما یک کمیته آموزش ورزش در یونسکو هستیم و نگاه خاصی به بحث آموزش داریم. کاری که می‌کنیم، متحد کردن همه زمینه‌ها برای کمک به ورزش است. پس آکادمی ایران یک عضو از آکادمی فدراسیون جهانی است و تلاش می‌کنیم حوزه‌های مختلف آموزشی را یکسان کنیم تا روند خوبی در همه جا داشته باشیم.

انتهای پیام/