شهر خبر
نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه| در حال تکمیل

امیرعبداللهیان فردا عازم مسکو می‌شود/ به همه پایگاه‌های رژیم اشغالگر قدس اشراف اطلاعاتی داریم

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه ما بارها به دولت مرکزی عراق تذکر دادیم و گفتیم اجازه ندهید مرزهای شما، مرزهای ناامنی برای ایران شود گفت: عراق باید یک‌بار برای همیشه به این اقدامات پایان دهد. رژیم اشغالگر قدس بداند به همه پایگاه‌هایش اشراف اطلاعاتی داریم.

خبرگزاری میزان - سعید خطیب‌زاده در نشست خبری ضمن تبریک به مناسبت ایام شعبانیه و روز ملی شدن صنعت نفت، در مورد درخواست‌های غیرمنطقی امریکا در گفت‌وگوهای وین، اظهار داشت: آنچه که در وین با بازگشت هیئت‌ها انجام شده یک تنفس است که به درخواست هماهنگ کننده برجام انجام شده است.

وی با بیان اینکه هیئت‌ها در پایتخت‌هایشان به سر می‌برند گفت: در نقطه اعلام توافق قرار نداریم چراکه در برخی مباحث بسیار کلیدی و البته محدود اختلاف داریم که باید درباره آن‌ها در واشنگتن تصمیم گیری شود.

خطیب‌زاده با بیان اینکه رایزنی‌ها در سطوح مختلف ادامه دارد، افزود: آقای دکتر امیرعبداللهیان فردا برای ادامه رایزنی‌ها عازم مسکو خواهند شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سؤالی در خصوص واکنش مقامات عراقی به حمله موشکی سپاه پاسداران به خاک اقلیم کردستان، گفت: به هیچ وجه پذیرفته نیست که یکی از همسایگان ما کانون ایجاد تهدید برای جمهوری اسلامی ایران شود، این کانون بحران شدن به کشور ثالث برنمی‌گردد و رژیم صهیونیستی بارها از خاک عراق برای ایران تهدید ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه شاهد تجمع ضد انقلاب در این منطقه بودیم، افزود: ما بارها به دولت مرکزی عراق تذکر دادیم و گفتیم اجازه ندهید مرزهای شما، مرزهای ناامنی برای ایران شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد: عراق باید یک‌بار برای همیشه به این اقدامات پایان دهد. رژیم اشغالگر قدس بداند به همه پایگاه‌هایش اشراف اطلاعاتی داریم.

خطیب‌زاده در پاسخ به این سؤال که دلیل به تعویق افتادن دور پنجم گفت‌وگوهای ایران و عربستان چیست، گفت: تاریخی توسط دوستان ما در عراق برای گفت‌وگوهای دور پنجم بین ایران و عربستان اعلام شده بود و این تاریخ هنوز قطعی نیست لذا به محض این‌که تاریخ قطعی شود و ۲ طرف درباره تاریخ توافق کنند اعلام خواهم کرد.

 

 

تکمیل می‌شود