شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#آمریکا#معاون وزیر

طی مصاحبه ای؛

شرمن: پیشرفت در مذاکرات روسیه با اوکراین محسوس است

شرمن: پیشرفت در مذاکرات روسیه با اوکراین محسوس است

معاون وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که فشارهای وارد شده بر روسیه و کمک ها به اوکراین، مسکو را وادار به نشان دادن جدیت در زمینه گفتگوها با طرف اوکراینی نموده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده نشانه هایی از تمایل روسیه و اوکراین برای شرکت در مذاکرات «جدی» می بیند.

وی در مصاحبه ای در این رابطه، پیشرفت مشاهده شده را به فشار فوق العاده وارد شده بر روسیه و کمک های نظامی مداوم به اوکراین نسبت داد.

شرمن گفت: این فشار شروع به تأثیرگذاری کرده است. ما نشانه هایی از تمایل به گفتگوهای واقعی و جدی را می بینیم.

وی در عین حال «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را به تصمیم برای ویران کردن اوکراین متهم و بر لزوم کمک به اوکراینی ها از هر جهت تاکید کرد.

هیئت‌های روسیه و اوکراین سه دور گفتگو در بلاروس درباره حل و فصل روابط دوجانبه برگزار کردند و چهارمین دور آن قرار است امروز دوشنبه برگزار شود. نمایندگان هر دو طرف از پیشرفت محسوس در این گفتگوها صحبت می کنند.

گفتنی است که روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هدف این اقدام را «حفاظت از افرادی که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف در معرض قلدری و نسل کشی قرار گرفته اند»، نامید. همچنین این اتفاق پس از آن رخ داد که آمریکا و کشورهای غربی حاضر به ارائه تضمین‌های امنیتی به مسکو نشدند.