شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#ارتش#چین

تحولات روز نوزدهم جنگ اوکراین؛

جنگ شهری سنگین در خارکیف و ماریوپل/ ادعای عجیب در خصوص درخواست کمک نظامی روسیه از چین +نقشه و تصاویر

.

در بندر تحت محاصره ماریوپل، واحدهایی از ارتش روسیه موفق به ورود به برخی محله های شهر شده‌اند اما همچنان با مقاومت سرسختانه قوای اوکراینی موفق به تصرف این شهر نشده‌اند.

سرویس جهان مشرق _ همچنان تلاش ارتش روسیه برای ورود و پاکسازی شهرهای تحت محاصره اوکراین در دو جبهه جنوب شرق و شمال شرقی اوکراین ادامه دارد.

شهر صنعتی خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین در فاصله کمتر از ۲۵ کیلومتری از مرز روسیه قرار دارد و گمان اکثر کارشناسان نظامی این بود که در همان روز نخست و با موج حمله اصلی ارتش روسیه سقوط خواهد کرد اما به شکل عجیبی این شهر همچنان پس از گذشت ۱۹ روز در برابر ارتش روسیه مقاومت کرده و مدافعین آن حاضر به تسلیم نیستند.

جنگ شهری سنگین در خارکیف و ماریوپل/ ادعای عجیب در خصوص درخواست کمک نظامی روسیه از چین +نقشه و تصاویر

در بندر تحت محاصره ماریوپل نیز، واحدهایی از ارتش روسیه موفق به ورود به برخی محله های شهر شده‌اند اما همچنان با مقاومت سرسختانه قوای اوکراینی موفق به تصرف این شهر نشده‌اند.

درخواست کمک نظامی روسیه از چین

برخی از رسانه‌های غربی نظیر فایننشال تایمز، واشنگتن پست و نیویورک تایمز به نقل از منابعی در دولت امریکا مدعی شده‌اند که دولت روسیه برای ادامه نبرد در خاک اوکراین از کشور چین درخواست کمک های تجهیزاتی نظامی کرده‌اند.

جنگ شهری سنگین در خارکیف و ماریوپل/ ادعای عجیب در خصوص درخواست کمک نظامی روسیه از چین +نقشه و تصاویر

این در حالی است که سخنگوی سفارت چین در واشنگتن گفته که اصلا چیزی در رابطه با درخواست کمک از سوی مسکو نشنیده است.

این موضوع تا حد زیادی غیر منطقی بوده و قابل باور نیست زیرا ارتش روسیه نه از لحاظ کمیت ادوات نظامی و نه سطح تکنولوژی تجهیزاتی نمی‌تواند محتاج کمک های نظامی چین باشد زیرا بسیاری از تجهیزاتی که ارتش چین در خدمت خود دارد در واقع صادرات تجهیزات نظامی روسی یا تولید تحت لیسانس ادوات روسی و شوروی سابق هستند.

افزایش تلفات حمله به مرکز آموزشی ناتو در غرب اوکراین

روز گذشته یک مرکز آموزشی و لجستیکی که گمان می‌رود شبه نظامیان داوطلب خارجی که وارد اوکراین شده‌اند در آن آموزش می‌دیدند با شلیک تعداد قابل توجهی موشک‌های بالستیک اسکندر و کروز دوربرد روسی هدف قرار گرفت.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده در این حمله ۳۵ نفر کشته و ۱۳۴ نفر زخمی شدند؛ عمده تلفات مربوط به اتباع خارجی بودند که برای جنگ با ارتش روسیه در خاک اوکراین وارد این کشور شده بودند اما تا کنون اطلاعاتی در خصوص کشته شدن افسران و اساتید آموزشی ناتو در این مرکز مخابره نشده است.

این خبر به روزرسانی می‌شود ...