شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حیات وحش#مجلس#محیط زیست

رفیعی:

۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارات حملات حیات وحش اختصاص می‌یابد

۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارات حملات حیات وحش اختصاص می‌یابد

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: در صورت موافقت کمیسیون تلفیق، ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارات حملات حیات وحش به کشاورزان، باغداران ‌ دامداران اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، سمیه رفیعی با اشاره به اینکه ۵ سال است سازمان حفاظت محیط زیست خسارات کشاورزان و دامداران ناشی از حملات حیات وحش را پرداخت نکرده است، گفت: متاسفانه این امر موجب نارضایتی این قشر و بعضاً برخورد آن‌ها در فصول سرد با حیات وحشی که به روستاها پناه می‌برند، شده است.

وی بیان کرد: بر اساس قانون شکار و صید، سازمان حفاظت محیط زیست موظف است نسبت به جبران خسارات و ضرر و زیان وارده به باغداران، کشاورزان و دامداران از جانب حمله حیات وحش و وحوش اقدام کند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست درباره موضوع مذکور، تاکید کرد: این امر موجب نارضایتی و ناراحتی کشاورزان که همه دارایی‌شان از بین رفته، شده است و در کنار آن موجب از بین بردن و کشتار حیات وحش مناطق و آسیب جدی به تنوع زیستی کشور شده است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص «حفاظت از حیات وحش» و این مسئله که بی‌توجهی به آن به ضرر منافع ملی است، متذکر شد: در این راستا فراکسیون محیط زیست مجلس در نامه‌ای به رئیس کمیسیون تلفیق مجلس خواستار تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه سال آینده برای جبران خسارات ناشی از حیات وحش شده است که امیدواریم با مساعدت نمایندگان این مهم محقق شود و این اصلاحیه در لایحه بودجه سال آینده کشور لحاظ شود.