به گزارش خبرگزاری برنا؛ روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه ثبت دادخواست بدوی و ابطالی در دیوان عدالت اداری به صورت حضوری و برخط امکان‌پذیر نیست و مراجعه‌کنندگان باید از طریق دفاتر خدمات الکترونیک دادخواست خود را ثبت کنند.

دیوان عدالت اداری در اطلاعیه‌ای در خصوص این موضوع عنوان کرد ثبت دادخواست به صورت حضوری مانند گذشته در دبیرخانه دیوان عدالت اداری امکان‌پذیر است.

بر اساس این اطلاعیه، تمام ظرفیت‌های ثبت دادخواست در دیوان عدالت اداری ذیل ماده ۲۳ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، اعم از پستی، دفاتر نمایندگی استانی، دبیرخانه مرکزی، سامانه خودکاربری وکلا و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی فعال است.

بر همین اساس، دیوان عدالت اداری مانند گذشته دادخواست‌های هموطنان و دستگاه‌های اجرایی را به صورت حضوری دریافت می‌کند و تفاوتی میان دادخواست ثبت شده از ساختمان مرکزی دیوان با دادخواستی که از طرق دیگر ثبت می‌شود وجود ندارد.

همچنین دیوان عدالت اداری در خصوص از دسترس خارج شدن سامانه ساجد اعلام کرد این سامانه به دلیل اشکال در انتقال اطلاعات به سامانه‌های قوه قضائیه در چند روز آینده در دسترس نخواهد بود و به زودی با بسیج کلیه امکانات و به کمک مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه این مشکل حل خواهد شد.

دیوان عدالت اداری همچنین اعلام کرد مذاکراتی با مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در خصوص مقدمات ایجاد خودکاربری در سامانه خدمات الکترونیک قضایی (سخا) جهت کاهش هزینه دادرسی و تسهیل امور مردم صورت گرفته است.

انتهای پیام/