شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مذاکرات وین#ترکیه#نتایج#وزیر خارجه

چاووش اوغلو:

توافق مذاکرات وین برای همه طرفها نتایج مثبتی دارد

چاووش اوغلو: توافق مذاکرات وین برای همه طرفها نتایج مثبتی خواهد داشت

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به مذاکرات وین گفت: نتایج مثبت توافقی که صورت می گیرد برای همه حس خواهد شد. انشاالله در کوتاهترین زمان توافق کامل حاصل شود.

به گزارش مشرق، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه امروز یکشنبه درباره مذاکرات وین که بین ایران و ۴+۱ در حال جریان است، گفت: یکماه پیش، مذاکرات تا ۹۵ درصد پیش رفته بود و هفته گذشته این احتمال توافق به ۹۹.۹۹ درصد رسید اما گفته می شود که نقش روسیه در این خصوص منفی بوده است. نتایج مثبت توافقی که صورت می گیرد برای همه حس خواهد شد. انشاالله در کوتاهترین زمان توافق کامل حاصل شود.

وی همچنین درباره نشست های بین وزرای خارجه و نمایندگان اوکراین و روسیه برای آتش بس اظهار داشت: پوتین اعلام آمادگی خود برای دیدار با همتای اوکراینی را اعلام کرده است. طرف اوکراینی نیز حاضر است.

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه مذاکرات فنی در بلاروس به طور جدی در جریان است، گفت: ما به عنوان یک کشور بی طرف برای هر دو کشور قابل اعتماد هستیم. آنها خواستار حضور ما در این روند هستند.

چاووش اوغلو همچنین با اشاره به دیدارش با همتای ارمنی اظهار داشت: وزیر امور خارجه ارمنستان در دیدار روز گذشته اعلام کرد که خواستار آغاز مذاکرات صلح با جمهوری آذربایجان هستند. مذاکرات توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان باید صرفاً با حضور نمایندگان دو کشور انجام بگیرد. ما هم در صورت نیاز مشارکت لازم را انجام می‌دهیم.

منبع: تسنیم