شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سهام عدالت#بورس

نحوه دریافت وام با سهام عدالت | وام سهام عدالت چقدر است؟ + جزییات

نایب رییس هیات مدیره سازمان بورس به وثیقه قرار دادن اوراق برای دریافت وام بانکی اشاره کرد و گفت: به‌طور قطع وثیقه سهام برای دریافت وام از سال ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد.

نحوه دریافت وام با سهام عدالت | وام سهام عدالت چقدر است؟ + جزییات

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی شرکت سپرده گذاری مرکزی و اوراق بهادار، ارزش سهام عدالت در این سالها یکی از مسائل بحث برانگیز در بین مردم و دولت بوده است.خیلی از مردم زمان ثبت نام ارزش سهام عدالت از ثبت نام جامانده اند و در این سالها با وجود پیگیری های مستمر نتوانستند در سایت ارزش سهام عدالت ثبت نام کنند و از این شرایط استفاده کنند.در سال گذشته شرایطی برای فروش و اعطای ارزش سهام عدالت از طرف دولت برای دارندگان آن ایجاد شده بود.

اجرای وثیقه سهام برای دریافت وام از سال ۱۴۰۱ اجرایی می شود.

نایب رییس هیات مدیره سازمان بورس به وثیقه قرار دادن اوراق برای دریافت وام بانکی اشاره کرد و گفت: به‌طور قطع وثیقه سهام برای دریافت وام از سال ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد.

وی اظهار داشت: بانک‌ها با ارتباطی که با شرکت سپرده‌گذاری دارند، این اقدام را قطعا انجام می‌دهند و سهام را به عنوان وثیقه می‌پذیرند. تاکنون حداقل و حداکثری برای آن در نظر گرفته نشده و این امر وابسته به سیاست‌های مربوط به بانک‌ها است.

وی اعلام کرد: هر بانک با توجه به منابعی که در اختیار دارد می‌تواند به سهامداران وام دهد و سهام آن‌ها را به‌عنوان وثیقه بپذیرد؛ به همان صورت که اکنون کارت اعتباری سهام عدالت از طریق بانک‌ها به مشمولان این سهام اختصاص پیدا کرده است.

کسانی که سود سهام عدالت را نگرفتند بخوانند

اگر فردی مشمول دریافت سود سهام عدالت باشد و آن را دریافت نکرده باشد، می‌تواند برای پیگیری دلیل عدم واریز سود با مرکز ذینفعان بازار سرمایه به شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرد.

طبق آخرین خبر ها به نظر می رسد سود سهام عدالت همه سهامداران واریز شود. سود سهام عدالت هر سال در دو مرتبه به حساب سهامداران پرداخت می شود. باقی مانده، حواشی واریز سود سهام عدالت سال ۹۸ همچنان ادامه دارد و سهامداران را از اینکه این پول به حسابشان واریز نشود نگران کرده است. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، در حال پیگیری موضوع عدم پرداخت سود سهام عدالت توسط برخی شرکت ها است

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از پرداخت سود به ۴۳ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۳۳۱ نفر از مشمولان سهام عدالت خبر داد.

طبق اعلام روابط عمومی شرکت سپرده گذاری مرکزی و اوراق بهادار، «محمد باغستانی» در خصوص جزییات واریز سود سهام عدالت با بیان اینکه در مجموع بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت روز شنبه به حساب مشمولان واریز می‌شود، اظهار داشت: سودی که امروز به حساب مشمولین سهام عدالت واریز می‌شود، برای عملکرد سال مالی ۱۳۹۹ شرکت‌های سرمایه پذیر است.

 وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه ۱۳ بهمن ماه امسال شورای عالی بورس واریز سود سهام عدالت به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه محول شد و با پیگیری‌های که از شرکت‌های سرمایه پذیر انجام شد، در نهایت روز ۱۹ اسفند ماه جاری ۹۹ درصد سودها دریافت و در کمترین زمان ممکن، فایل‌های واریز سود را برای بانک‌ها ارسال کردیم.

 باغستانی در خصوص شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکرده‌اند، گفت: همه شرکت‌های سرمایه پذیر در صدد بودند که با تامین مالی نسبت به واریز سود سهام عدالت اقدامات لازم را انجام دهند، اما شرکت مخابرات ایران و سیمان دشستان به تعهدات خود عمل نکردند و سود را واریز نکردند.