به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سید حمید سجادی در دیدار با نایب رئیس فدراسیون جهانی هندبال اظهار داشت: از اعتمادی که آقای الذیاب و همکارانشان در فدراسیون جهانی به ایران دارند و میزبانی را به کشور ما دادند تشکر می‌کنم. قدردان این توجه فدراسیون جهانی هستیم که به خاطر شرایط ایران، میزبانی مسابقات ساحلی آقایان و بانوان ازهم جدا شد و کشور ایران میزبان مسابقات مردان خواهد بود.

وی گفت: امیدوارم که این حمایت‌ها همچنان ادامه داشته باشد و میزبانی‌های بیشتری به کشور ایران برسد. هدف ما این است که یک همکار خوب برای فدراسیون جهانی باشیم و علاوه بر میزبانی مسابقات بتوانیم کلاس‌های آموزشی را نیز برگزار کنیم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: برنامه‌ریزی مدونی برای آموزش هندبال در سطح مدراس داریم و سعی می‌کنیم برای مدت چهار سال بتوانیم این رشته را به صورت گسترده در سطح مدارس نهادینه کنیم. این برنامه توسعه‌ای ما برای رشته هندبال در دو بخش آقایان و بانوان خواهد بود‌.

سجادی با اشاره به فرارسیدن عید نوروز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برگزاری مسابقات ساحلی مصادف به آغاز سال نو و عید نوروز است بهترین فرصت را داریم که این عید باستانی را به میهمنانان معرفی کنیم و همه این دوستان در جریان آیین و جشن نوروز ایران قرار بگیرند.

الذیاب اظهار داشت: خیلی خوشحالم که زمینه این دیدار با وزیر ورزش و جوانان مهیا شد. کنفدراسیون هندبال آسیا و فدراسیون هندبال ایران روابط و همکاری بسیار خوبی با یکدیگر دارند. پیش از این کنفدراسیون آسیا قصد داشت که میزبانی به کشور ایران بدهد که به دلیل شرایط کرونایی این اتفاق میسر نشد.

وی افزود: تلاش کردیم که یک میزبانی بین‌المللی به کشور ایران بدهیم و با هماهنگی های صورت گرفته مسابقات هندبال ساحلی به میزبانی ایران برگزار خواهد شد. خیلی خوشحالیم که تیم بانوان ایران برای اولین بار به مسابقات جهانی راه پیدا کرد و این نشان می‌دهد که فدراسیون ایران در حوزه ورزش بانوان گام‌های موثری برداشته است.

نایب رئیس فدراسیون جهانی خاطرنشان کرد: به خاطر حمایت‌هایی که وزارت ورزش و جوانان از فدراسیون هندبال دارد ممنونیم و این قول را می‌دهیم که میزبانی‌های دیگر را به ایران بدهیم. فدراسیون برای رشد این رشته در ایران برنامه دارد و ما نیز از این برنامه‌ها حمایت می‌کنیم.

در این دیدار اسماعیل احمدی مشاور وزیر و سرپرست حوزه وزارتی، شهرام عظیمی سرپرست دفتر امور بین‌الملل و کاوه احمدی مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان حضور داشتند.

انتهای پیام//