شهر خبر

استقبال تشکیلات خودگردان فلسطین از روابط آنکارا و تل آویو

استقبال تشکیلات خودگردان فلسطین از روابط آنکارا و تل آویو

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین عادی‌سازی روابط میان ترکیه و رژیم صهیونیستی را گامی مفید در راستای مسأله فلسطین خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری سما، «ریاض المالکی» وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی اعلام کرد که عادی سازی روابط ترکیه با رژیم صهیونیستی گامی مفید در راستای مسأله فلسطین است.

وی همچنین افزود: ما از این اقدام ترکیه غافلگیر نشده و از آن استقبال می کنیم چرا که این اقدام در ماه رمضان پیش رو به فلسطینیان به ویژه شهروندان «قدس»، کمک خواهد کرد.

«ریاض المالکی» با تاکید براینکه «چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه، او را از تمامی تحولات مطلع ساخته و به او گفته است که در ماه آوریل (فروردین) به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد، اظهار داشت که فعالیتهای ترکیه به حساب فلسطینی ها نخواهد بود.

المالکی در ادامه با اشاره به استقبال تشکیلات خودگردان از هرگونه دعوت آشکار و پنهانی برای نشست با رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: ترکیه توانست اوکراین و روسیه را به دور یک میز جمع کند، چه بسا بتواند امکان مذاکره رو در رو را برای ما و صهیونیستها نیز فراهم کند.

وی درباره تحولات اوکراین گفت: ما کشوری مستقل نیستیم و نمی توانیم موضعی موافق یا مخالف یکی از طرفها اتخاذ کنیم و ما با هر دو طرف روابطی داریم.