شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#شیراز#نیمه شعبان#حافظیه شیراز#ورزشگاه#فجر

حافظیه شیراز نورباران جشن نیمه شعبان می‌شود

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس از برگزاری جشن مردمی به مناسبت نیمه شعبان در ورزشگاه حافظیه شیراز خبر داد و پیشنهاداتی را برای این مراسم بیان کرد.

قاسم علیپور، معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، قاسم علیپور، معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر استان فارس شب گذشته، ۲۱ اسفند ماه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم نیمه شعبان که در استانداری فارس برگزار شد، گفت: در جلسه‌ای که با امام جمعه شیراز داشتیم موضوع برگزاری جشنی در خور مردم شیراز مطرح شد.

وی تصریح کرد: یک بار تجربه این مدل برنامه را در رزمایش کمک مؤمنانه داشتیم که قرارگاهی در مجموعه استانداری و قرارگاهی در مجموعه نهاد نماینده ولی فقیه تشکیل شد و هر دو با هم ادغام شد و مأموریت را به سپاه دادند و ما انجام وظیفه کردیم و اتفاق خوبی بود. پیشنهاد آیت‌الله دژکام این بود که جشن بزرگی را در مجموعه ورزشگاه حافظیه داشته باشیم و دستگاه‌های مختلف نقش بگیرند.

علیپور ادامه داد: همچنین نظر ایشان این بود که برای جمعیت جوان شهر جاذبه‌هایی ایجاد کنیم که بتوانند در این جشن شرکت کنند و ابتداً پیشنهاد یک مسابقه ورزشی بین دو تیم مطرح شیراز یعنی قشقایی و فجر داده شد که نهایت امر این شد که دو تا پانزده دقیقه آنجا برنامه‌ای به این صورت اجرا شود که چیزی فراتر از جشن‌های قبل باشد.

 وی در ادامه به بیان پیشنهاداتی در خصوص جزئیات برگزاری این مراسم در ورزشگاه حافظیه پرداخت و گفت: پیشنهاد می‌شود در بحث محتوای برنامه افرادی که در برنامه‌هایی مثل عصر جدید یا برنامه‌های مشابه، یا هیئت‌های زورخانه‌ای یا رشته‌های رزمی دعوت شوند، همچنین شهرداری پیاده‌روی و مسابقاتی را روز جمعه به اتفاق ورزش همگانی برگزار می‌کرد، برای این مراسم هم یکسری مسابقات با قرعه‌کشی وسایلی مثل دوچرخه و پتو و امکانات این چنینی داشته باشیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر استان فارس از اتاق اصناف و سازمان صمت خواست تا در بحث فضاسازی جشن نیمه شعبان کمک کنند و سپس افزود: همچنین اداره ارشاد در بحث گروه سرود، تک‌خوانی و این موضوعات کمک کند و بسیج هنرمندان ما هم کنارشان قرار می‌گیرند و این موضوع را در دو بخش سامان می دهند یکی در شهر به صورت گروه‌های سرود و تئاتر خیابانی و دیگری در ورزشگاه حافظیه که بتوانند برنامه‌هایی اجرا کنند.

علیپور با تصریح اینکه دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی یک ایستگاه سلامت برای  مردمی که می‌آیند در آنجا پیش‌بینی کنند، افزود: مجموعه صدا و سیما اعلام آمادگی کردند که همکاری لازم داشته باشند و همچنین در بحث تجلیل هم درخواست داریم از افرادی که در حوزه فرهنگ مهدوی فعال هستند، تجلیل شایسته‌ای شوند.

وی اظهار کرد: یکسری کارها هم هست که ما در مجموعه بسیج انجام دادیم و مجموعه‌هایی مثل ارشاد و سمن‌ها و مجموعه‌های دیگر هم می‌توانند کمک کنند به طور مثال ایجاد کمپین دعای فرج در ساعت خاص، اینکه هشتک‌ها با عنوان خاصی مثل پیش به سوی ظهور یا موضوع دیگری باشد، همچنین می‌توانند پروفایل‌ها را در ساعت خاصی به نام یا مهدی تغییر دهیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه علاوه بر این‌ها نور افشانی خوبی را هم در انتها داشته باشیم، گفت: همچنین پذیرایی خوبی با همکاری نهادهای مختلفی مثل اوقاف، سپاه و هیئات مذهبی برای شام در این مراسم داشته باشیم.

انتهای پیام