به    گزارش   خبرنگار    ورزشی   خبرگزاری   برنا   از   لرستان   ؛   حشمت الله امان الهی  روز یکشنبه با اشاره به عملکرد یکساله  ورزش وجوانان استان در بخش های مختلف این دستگاه ، اظهار کرد: در طی این مدت شاهد اتفاقات بسیار خوبی در تمامی  حوزه های ورزش وجوانان استان بوده ایم.

*رشد اعتبارات  عمرانی ورزش وجوانان لرستان در 1400

 اوبا بیان اینکه در حوزه عمران اداره کل ، پروژه های عمرانی -  ورزشی از اعتبارات چند محل تامین می شوند ، تصریح کرد: اعتبارات اداره کل ورزش وجوانان برای احداث پروژه ها  از  محل اعتبارات استانی  و محل اعتبارات ملی تامین می شوند همچنین در کنار این پروژه ها ، پروژه های دیگری نیز  وجود دارند که توسط سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی به عنوان زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی و  پروژه هایی نیز توسط  شرکت نفت ساخته می شوند.

امان الهی  با اشاره به موفقیت های  عمرانی – ورزشی ورزش وجوانان لرستان در 1400 ، خاطر نشان کرد: امسال از محل اعتبارات نفت  یعنی خارج از اعتبارات عمرانی اداره کل  چندین پروژه در استان احداث و به بهره برداری رسید و چند پروژه دیگر نیز تعریف شده است که برای تامین اعتبار به وزارت نفت ارسال شده  تا در مدت کوتاهی به بهره برداری برسند .

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان ادامه داد: امسال با جلب نظر دو نماینده مجلس استان از محل اعتبارات جدول 5-10  نزدیک به  16 میلیارد تومان  مازاد براعتبارات دستگاه  جذب ورزش شده است  که در این راستا 3 پروژه  در حوزه ورزش استان تکمیل خواهد شد.

امان الهی اضافه کرد: همچنین درهجده ماه گذشته  16 پروژه را تکمیل کرده و به بهره برداری رسانده ایم .

*نگاه   متوازن  به توسعه ورزش در همه استان

او با اشاره به دیدگاه توسعه متوازن در حوزه ورزش وجوانان استان ، خاطرنشان کرد: در طی این مدت هجده ماهه  با یک نگاه متوازن و توسعه همه‌جانبه در کل شهرهای استان پروژه ها تکمیل،  فعال  وافتتاح  شده و حتی پروژه های جدید نیز تعریف شده است.

 امان الهی با بیان اینکه سال گذشته در کوهدشت چمن روستایی روستای اشتره گل گل به بهره برداری رسید ، یادآورشد: امسال نیز چمن مصنوعی شهری که از بزرگترین چمن مصنوعی های شهری استان است در مجموعه آزادی شهر کوهدشت به افتتاح رسید همچنین در نور آباد یک  چمن مصنوعی ودر شهرستان های  خرم آباد، الشتر،  ازنا ،   الیگودرز ، دورود ، بروجرد و پلدختر نیز پروژه های متعدد به بهره برداری رسیده است.

*تکمیل  پروژه های شاخص استان

 مدیرکل ورزش وجوانان لرستان  به پروژه های شاخص دیگر در استان اشاره کرد و گفت: پروژه فاز اول پیست اسکی تمندر الیگودرز  که یک پروژه عظیم  ورزشی ، تفریحی ،گردشگری  واشتغال زایی در استان محسوب می شود  از جمله این پروژه های شاخص است که به دنبال تکمیل  فازهای بعدی آن نیز هستیم  همچنین فاز اول ورزشگاه چغا بهرام دورود با ۲هزار صندلی در دهه فجر سال گذشته به بهره برداری رسید البته  این پروژه در اختیار شرکت توسعه وتجهیزات قرار دارد که  امسال تلاش  کرده ایم  پس از برطرف کردن  یکسری مشکلات مربوط به آن هرچه سریعتر برطرف  شود .

 امان الهی به خرید برفکوب پیست اسکی تمندر الیگودرز اشاره کرد و افزود: خرید برفکوب  سال گذشته تامین اعتبار شده بود و چون از تجهیزات سنگین وارداتی  محسوب می شد امکان  خریداری  آن وجود نداشت و  در گمرک قزوین ماند ولی  با رایزنی های زیاد توانستیم یکی از این برفکوب ها را خریداری کرده  که در حال حاضر هم در بحث پیست اسکی از آن استفاده می شود.

او به افتتاح سالن سقف کوتاه بروجرد ،افتتاح سالن سقف کوتاه  رازان  به عنوان  یک سالن روستایی در 1400 اشاره کرد و گفت:  تکمیل و افتتاح پیست دومیدانی شهید بیات بروجرد  به عنوان یک ورزشگاه قدیمی ونماد ورزش بروجرد که با استفاده از محل جدول 5-10  اعتبارات نمایندگان  مناقصه  آن نیز برگزارشده  وپس از قرارداد انجا می گیرد.

 مدیرکل ورزش وجوانان لرستان بیان کرد: همچنین  قرارداد چمن مصنوعی  بروجرد نیز  بسته شده و  شروع به کار کرده و در مدت کوتاهی  این پروژه نیز بهسازی خواهد شد .

 امان الهی در خصوص سالن سقف کوتاه مسکن مهر بروجرد ، افزود: به رغم گذاشتن اعتبار برای این پروژه  ولی در روند تکمیل آن با مشکل تخصیص برخورد کردیم که از محل جدول 5-10  نمایندگان مجلس تامین اعتبار شده است و به زودی این پروزه هم سرو سامان داده خواهد شد .

 *بهسازی مجموعه ورزشی تختی خرم آباد به عنوان  شناسنامه ونماد ورزشی لرستان

او با اشاره به تکمیل و بهسازی مجموعه ورزشی تختی خرم آباد ، افزود: این مجموعه ورزشی  نماد وشناسنامه  ورزش استان است وبا توجه به تعریفی که بر ای تکمیل و بهسازی  این پروژه  ارائه دادیم  اعتباراتی برای آن  هم  از اعتبارات ملی  و هم اعتبارات استانی در نظر گرفتیم.

 مدیرکل ورزش وجوانان لرستان با بیان اینکه  در سفر ریاست محترم جمهوری به استان برای حوزه  ورزش 10 مصوبه  وجود داشته  وبرای  15 پروژه ورزشی نیز اعتبار تعریف   شده است ، گفت:  184 میلیارد و 500  میلیون تومان اعتبار برای تکمیل  پروژه ها در  همه شهرستان ها  در نظر گرفته شده است که یکی از پروژه های  که توسط استاندار محترم ودیگر مسئولین توانستیم برای آن اعتبار تعریف کنیم  مجموعه ورزشی تختی خرم اباد بود که نیاز به بهسازی وتعمیر اساسی داشت.

امان الهی با بیان اینکه   سالن فریبرز فرشاد در این مجموعه  به زودی نوسازی خواهد شد ودر اختیار هیات بوکس قرار می گیرد ، افزود: سالن اسکواش  که قبلاً افتتاح شده بود ولی   مشکلات فنی داشت که این سالن نیز در دستور کار قرار گرفت؛ همچنین سرویس های بهداشتی ،رختکن زمین فوتبال مجموعه نیز ازجمله پروژه ای در دست تکمیل  هستند.

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان تعویض چمن های 2 و 3 را از محل اعتبار نفت و رایزنی نمایندگان مجلس از دیگر اقدامات در مجموعه تختی برشمرد و یادآورشد : برای اجرایی کردن این طرح ها  برآورد های لازم انجام شده و منتظر تامین اعتبار هستیم .

امان الهی همچنین بیان کرد:  پروژه سکوی تماشاگران مجموعه های  الشتر و کوهدشت فعال هستند و قرارداد تکمیل  سکوی  نورآباد نیز بزودی انجام خواهد شد و  به مرور زمان این پروژه ها شروع به کار خواهند کرد.

* توزیع تشک و فعال کردن خانه های کشتی در استان

او با بیان اینکه در یکسال گذشته ۱۵ تشک کشتی با حمایت مسئولین استانی تهیه و در اختیار از  هیات کشتی استان قرار داده شده است و عمدتا با تشخیص هیات کشتی در مناطق محروم مورد استفاده قرار گرفته و چند خانه کشتی به بهره برداری رسیده است که نمونه آخر آن در خانه کشتی شهر کشکان بود . و همچنین در حال حاضر نیز با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام  (ره) 10 تشک ‌کشتی دیگراهدا شده که در آینده نزدیک توزیع خواهند شد .

*توسعه ورزش روستاها با تجهیز خانه های ورزش روستایی

 امان الهی با اشاره به توسعه ورزش در حاشیه شهرها و مناطق روستایی و عشایری استان نیز گفت: تجهیز 62 خانه ورزش روستایی در سال گذشته از جمله اقداماتی بوده که در طی این مدت انجام گرفته است همچنین 25 خانه ورزش روستایی نیز آماده است که تامین اعتبار شده اند  و به نام کاروان سردار دلها توزیع خواهند شد.

*تلاش برای ارتقای سرانه ورزشی  استان با نگاه متوازن

 مدیرکل ورزش وجوانان لرستان به سرانه ورزشی استان اشاره کرد و یادآورشد: سرانه ورزشی استان  تقریبا 60 سامتیمترمربع  است و ممکن است از میانگین کشوری هم پایین تر باشد ولی  افزایش  سرانه ورزشی استان را در برنامه داریم  ولی رساندن سرانه به استاندارد لازم کاری سخت است و در کوتاه مدت امکان پذیر نخواهد بود به عنوان مثال اگر بخواهیم یک سانتیمتر سرانه ورزشی استان  را بالا ببریم باید لازم است 18 هزار متر مربع  مکان ورزشی بسازیم که کاری سنگین و دشوار است  ولی انتظار داریم‌با حمایت های استاندار محترم سیاست های وزارت ورزش ودیگر مسئولین این مهم را به انجام برسانیم.

*دعوت از 163 ورزشکار لرستانی به اردو های تیم ملی

 مدیرکل ورزش وجوانان لرستان خاطر نشان کرد: در یکسال گذشته  اتفاقات خوبی در ورزش استان افتاد و در بسیاری از رشته ها برای اولین بار در رقابت های انفرادی و کسب مقام های تیمی  ،اعزام ها ،کسب مدال ها و...اتفاقات خوبی افتاد که این روند ادامه خواهد داشت .

او  از کسب 492 عنوان توسط ورزشکاران لرستانی در مسابقات بین‌المللی، کشوری و منطقه‌ای طی امسال خبرداد وگفت: توانستیم یک سهمیه المپیک و دو مدال طلا و نقره را در مسابقات پارالمپیک کسب کنیم.

امان الهی افزود با توجه به اینکه اداره کل با حدود 3 هزار نفر بسنه شده تحویل گرفته ایم  در حال حاضر با وجود شرایط کرونایی ولی با کمک‌همکاران و هیاتهای ورزشی  این آمار را به  47  هزار و 305 نفر ورزشکار سازمان‌یافته  در استان برسانیم افزود: امسال 163 ورزشکار استان به اردوهای تیم ملی دعوت شدند که از این تعداد، 37 نفر به عضویت تیم ملی درآمدند.

او با بیان اینکه آرامش خوبی بر ورزش استان وهیاتها حکمفرماست ، یادآورشد:امسال انتخابات 13  مجمع ورزشی را در استان با آرامش وموفقیت برگزار کردیم.

امان الهی با اشاره به برگزاری موفق اردو های تیم ملی در استان خصوصا شهرستان ها، گفت: همچنین کلاس های آموزشی مربی گری وداوری  به طور موثر وبا موفقیت توسط  هیاتهای ورزشی  برگزار می شود.

*تحول چشمگیر در حوزه جوانان لرستان

 امان الهی رشد کمی و کیفی سازمان های مردم نهاد را مهمترین تحول  حوزه جوانان اداره کل ورزش وجوانان  استان  عنوان کرد و گفت: بر اساس گزارش دفتر مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه وزارت  ، لرستان  در سال 1400 جایگاه نخست ثبت و صدور را دربین استان‌های دیگر کسب کرده است به طوری که از 32  سازمان مردم نهاد تحویل گرفته شده  . تعداد سازمانهای مردم نهاد الان به بالای 90  سمن رسیده است .

 او ادامه داد: در اجرای طرح منش یا همان کسب و کار فناورانه با همکاری مسولان جهاد دانشگاهی موفق شدیم استان  در  4 ازهای اول و دوم پیشتاز کشور شویم و همچنین 100کسب و کار فناورانه برای جوانان لرستانی ایجاد شود.

 مدیرکل ورزش وجوانان لرستان رشد تعداد مراکز مشاوره در استان به 4 مورد و ساماندهی برخی خانه های جوان استان را از اقدامات مهم حوزه جوانان عنوان کرد وگفت: در بحث جهیزیه دستگاه های متولی امر خیر در ازدواج همکاری بسیار خوبی با این معاونت داشته اند به طوری که در هفته جوان 97 سری، در هفته ازدواج 106سری، در دهه کرامت 400سری، 200 سری به همت آبشار عاطفه ها و اخیرا هم 100مورد به همت ستاد فرمان اجرایی امام رحمه الله علیه به زوجین اهدا شد که دراین زمینه هم جزو استان‌های پیشتاز هستیم.

* فعالیت پویای  کمیته ورزش برگزاری کنگره ملی 6544 شهید لرستان

امان الهی با اشاره به اقدامات فرهنگی اداره کل ورزش وجوانان لرستان ، خاطرنشان کرد: در حوزه های فرهنگی نیز اقدامات خوبی در ورزش وجوانان لرستان انجام گرفته است.

 او به طرح مزین نمودن مجموعه ورزشی تختی خرم آباد به تمثال مبارک 30  شهید شاخص استان در راستای برای برگزاری  کنگره  6544 شهید لرستان  به عنوان یک اقدام فرهنگی  اشاره کرد و گفت: کمیته ورزش یکی ازفعال ترین کمیته های  برگزاری مراسم  کنگره  6544شهید لرستان است که  تقریبا اکثر برنانه ها و فعالیت های ورزشی تحت عنوان کنگره شهدا برگزاری می شود و همچنین از اقدامات مهم دیگر در این حوزه برگزاری یادواره  شهدای ورزشی استان ،  تبدیل وضع 32  نفر از فرزندان ایثارگر اداره کل ، برگزاری مراسم متعدد تجلیل از خانواده معزز شهدا و... اشاره کرد .

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان  با بیان اینکه به توسعه و آینده ورزش استان  خوشبین هستیم ، گفت: مقام عالی وزارت ورزش وجوانان در یکسال گذشته سه بار به استان سفر کرده است و از نزدیک به مشکلات ومباحث ورزشی استان  اشراف کامل دارند.

حشمت الله  امان الهی در پایان تاکید کرد: امیدواریم در آینده ای نزدیک استان لرستان در بین ۱۰ استان برتر کشور در حوزه ورزشی و جوانانقرار گیرد .

انتهای پیام