شهر خبر

وزیر خارجه قطر در دیدار با همتای عراقی:

قطر به نقش آفرینی موثر در روند بازسازی عراق پایبند است

قطر به نقش آفرینی موثر در روند بازسازی عراق پایبند است

وزیران امور خارجه عراق و قطر در حاشیه مجمع دیپلماسی آنتالیا با یکدیگر دیدار کردند که وزیر خارجه قطر به نقش آفرینی دوحه در روند بازسازی عراق اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق و محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر در حاشیه مجمع دیپلماسی آنتالیا با یکدیگر دیدار کردند.

بنابر آنچه در بیانیه وزارت امور خارجه عراق آمده است: دو طرف در این دیدار روابط دوجانبه بین عراق و قطر و راه های توسعه آن در راستای خدمت به منافع دو ملت به ویژه احیای کمیته مشترک عراق و قطر که بر سرمایه گذاری، توسعه و همکاری فیمابین تاثیر خواهد گذاشت، را بررسی کردند.

اوضاع سیاسی و امنیتی منطقه و تحولات آن و راه حل بحران های منطقه و لزوم اتخاذ راه حل های مشترک برای حل مسالمت آمیز بحران ها از دیگر مسائل مورد بررسی در این دیدار بود.

وزیر امور خارجه قطر در این دیدار بر تداوم حمایت قطر از عراق تاکید کرد و گفت: قطر به نقش آفرینی موثر در روند بازسازی عراق پایبند است.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی تصریح کرد: قطر از ملت عراق و وحدت موضع بین احزاب سیاسی عراق حمایت می کند و امیدوار است دولت جدید در آینده تشکیل شود.