به گزارش برنا، سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی در کنگره بزرگداشت سرداران و چهار هزار شهید سرافراز منطقه ۱۷ تهران افزود: از سوی مقام معظم رهبری  وکالت دارم که سلام ایشان را به همه خانواده معظم شهدا و ایثارگران برسانم.

وی اظهار داشت: برگزاری اینچنین مراسمی نوعی جهاد تببینی و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و در حفظ روحیه ملت ما تأثیرگذار است.

رئیس پژوهشگاه علوم و معاوف دفاع مقدس شهید سلیمانی خاطر نشان کرد: تهران قلب تپنده جهان اسلام است و دل‌های مسلمین به سوی تهران و شما خانواده شهدا و ایثارگران به عنوان الگوی ایثارگری می‌تپد. ایران الگوی برای کشورهای منطقه از جمله سوریه، یمن، عراق و افغانستان محسوب می‌شود و ما با شهدا و ولی فقیه خود عهد و پیمان بسته‌ایم که مسیری که شهدا در آن گام برداشتند، ادامه دهیم.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه دو میلیون داوطلب بسیجی به فرمان امام (ره) به جبهه رفتند، تاکید کرد: بیش از ۲۰۰ هزار شهید تقدیم این انقلاب شد که ۲۰ هزار شهید از تهران است که چهار هزار نفر از این شهیدان نیز متعلق به منطقه ۱۷ تهران هستند.

وی افزود: شهیدان و ایثارگران ایران را نجات دادند و اگر آن‌ها نبودند کشور ما هم نبود. هشت سال دفاع مقدس و آنچه امام (ره) و شهدا کردند در تاریخ چند هزار ساله ایران بی‌نظیر است و این را کسانی که تاریخ را خوانده اند، می دانند.

سرلشکر صفوی خاطر نشان کرد: شهادت یک انتخاب دو سویه است؛ شهید خدا را انتخاب و خدا هم شهید را انتخاب می کند. فرزندان شهیدان عزت و کرامت دارند و اگر شجاعت خانواده شهدا نبود ما هم نبودیم و امروز کشور ما در منطقه و جهان عزتمند است و مقابل استکبار آمریکا ایستاده است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: خون فرزندان شهید شما راه کربلا را باز کرد و خون شهدای مدافع حرم و شهید حاج قاسم سلیمانی راه قدس را باز خواهد کرد، همان طور که در گذشته مشاهده کردیم که به سر رژیم بعث چه آمد و نیروهای آمریکایی بعد از جنگ ۲۰ ساله در افغانستان به هیچ جا نرسیدند. این موارد به دلیل اقتدار ایران است و این اقتدار را مرهون خانواده شهدا هستیم. باید جهاد تبیین را به صورت جدی پیگیری کنیم و شهدا را با ساخت فیلم و کتاب به جامعه معرفی کنیم.

انتهای پیام/