شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#راهیان نور

حضور بیش از ۳۲ هزار دانشجو در اردوهای راهیان نور

حضور بیش از 32 هزار دانشجو در اردوهای راهیان نور

جانشین سازمان بسیج دانشجویی گفت: بیش از ۳۲ هزار دانشجو در اردوهای راهیان نور امسال حضور پیدا خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، علیرضا کیخا، جانشین سازمان بسیج دانشجویی ، با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور دانشجویی گفت: امسال بعد از دو سال وقفه راهیان نور دانشجویی با همت بسیج دانشجویی از ستاد گرفته شد. علی رغم پیش بینی 10 تا 15 هزار نفر برای شرکت در این اردوها بیش از 32 هزار دانشجو در اردوهای راهیان نور حضور پیدا خواهند کرد.

وی افزود: دانشجویان از 20 یادمان مناطق عملیاتی جنوب از شمال تا جنوب خوزستان، دو کوهه، فتح المبین، چزابه، کانال کمیل، دهلاویه، هویزه، شلمچه و تمام مناطق عملیاتی و یادمان ها در جنوب خوزستان بازدید خواهند کرد.

جانشین سازمان بسیج دانشجویی اضافه کرد: در تمامی یادمان ها دانشگاه ها طراحی اردو داشتند که هر دانشگاه ناظر به اردو و شعار خود دانشجویان را به مناطق اعزام می کند.

وی ادامه داد: یکی از نکات مهم در اردوهای راهیان نور امسال این است که همه دانشجویان جوانان نسل دهه 80 به بعد هستند. ورودی های جدید 98 تا به حال هستند که به راهیان نور اعزام نشدند حضور آنها در این مناطق موثر بوده و یک بار دیگر استان خوزستان شاهد حضور جوانان کشو در این مناطق است.

کیخا یادآور شد: قبل از برگزاری اردوهای راهیان نور دوره صراط نور را ویژه مسئولان بسیج دانشجویی برگزار کردیم که رویکرد فناورانه به راهیان نور داشته باشیم و رویکرد اصلی ابن بود که بتوانیم ثروت ما می توانیم، می شود و عبور از موانع را استخراج کرده و برای دانشجویان به تصویر بکشیم.

وی در خصوص برگزاری بازه زمانی اردوهای راهیان نور دانشجویی گفت: اردوهای راهیان نور دانشجویی از 15 اسفند آغاز شده بیشترین استقبال از 20 تا 25 اسفند ماه خواهد بود و تا پایان اسفند ادامه دارد.

کیخا در خصوص اسکان دانشجویان در مناطق گفت: اسکان دانشجویان با توجه به پروتکل های بهداشتی در چندین یادمان و اردوگاه های طراحی شده در اهواز و خوزستان انجام می شود.

وی در پایان یادآور شد: مهمترین عرصه بر ای جهاد تبیین با توجه به گفته رهبر انقلاب اردوهای راهیان نور است که مهمترین عرصه در این راه است که بتوانیم روایت درستی از چگونگی مواجهه با دشمن و اتفاق سنگین و عظیمی که به کشور تحمیل شد را برای جوانان بازگو کنیم. همچنین روایت چگونگی آزادی مناطق کشور با دست خالی با توجه به اینکه دشمن همه امکانات مالی و مادی را در اختیار داشت برای دانشجویان روایت کنیم.

انتهای پیام/