شهر خبر

در صورت پیشرفت در مذاکرات؛

آمریکا: آماده تخفیف در تحریم های ونزوئلا هستیم

آمریکا: آماده تخفیف در تحریم های ونزوئلا هستیم

وزارت خارجه آمریکا درحالی بررسی گزینه کاهش تحریم های ونزوئلا را به پیشرفت مذاکرات مشروط کرده که واشنگتن برای تنظیم بازار نفت در پی حمله روسیه به اوکراین، به تقلا افتاده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تله تریدر، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می گوید در صورت پیشرفت مذاکرات، واشنگتن ممکن است تحریم ها علیه ونزوئلا را تخفیف دهد.

وی در ادامه این ادعا افزود: پیشتر هم گفته ایم که برخی جنبه های سیاست تحریمی خود را به شرط پیشرفت ملموس در مذاکره با کاراکاس، مورد ارزیابی قرار می دهیم.

البته، پرایس مدعی شد که هدف از این مذاکرات تحقق خواست مردم ونزوئلا مبنی بر دستیابی به دموکراسی حقیقی است حال آنکه بر کسی پوشیده نیست که این روزها، دولت واشنگتن در تقلا برای تنظیم بازار انرژی و کاهش وابستگی به نفت و گاز روسیه است و در همین راستا، دست به دامن ونزوئلا شده- کشوری که خود از قربانیان اصلی سیاست های تحریمی آمریکا تلقی می شود.

شنبه گذشته نیز، هیئتی دیپلماتیک از آمریکا سفری به کاراکاس داشت تا درباره احتمال کمک ونزوئلا به تنظیم بازار نفت در صورت رفع تحریم ها، رایزنی کند.

نتیجه آنکه روز گذشته، «آنجل رودریگز» رئیس کمیته نفت و انرژی مجلس ملی ونزوئلا در سخنانی از آمادگی کشورش برای فروش نفت به آمریکا و اروپا خبر داد و گفت: ونزوئلا می‌تواند تا اواسط سال جاری، تحویل نفت به آمریکا و اروپا را آغاز کند، مشروط بر اینکه تحریم‌ها علیه این کشور برداشته شود.

رودریگز گفت: اگر اقدامات یکجانبه تعلیق شود، با توجه به آنچه که در حال حاضر به دست آورده ایم، می‌توانیم انرژی مورد نیاز آمریکا و اروپا را در اواسط سال تأمین کنیم.

وی همچنین تاکید کرد برای دستیابی به توافق، آمریکا باید یک پیشنهاد خوب به دولت کاراکاس بدهد، زیرا عامل اصلی بر هم زدن اوضاع اقتصادی ونزوئلا، خود آمریکا است.