شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بوشهر

عبدالله بن خالد بن سلطان بن عبدالعزیز، نماینده عربستان در وین:

ریاض درباره ایمنی رآکتور بوشهر نگران است

نماینده رژیم سعودی در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین ضمن اتهام‌زنی‌هایی به ایران، تصریح کرد، ریاض درباره ایمنی رآکتور بوشهر نگران است.

اعتمادآنلاین|

عبدالله بن خالد بن سلطان بن عبدالعزیز، سفیر رژیم سعودی در اتریش و نماینده این کشور در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین از تأسیس یک شرکت هلدینگ هسته‌ای به منظور مشارکت در پروژه‌های اقتصادی هسته‌ای در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای خبر داد.

به گزارش فارس و به نوشته وب‌سایت روزنامه «الیوم» سعودی، وی در ادامه از نگرانی عربستان سعودی در قبال سیاست ایران در نتیجه «نبود گزارش واطلاعات مربوط به ایمنی رآکتور بوشهر» سخن گفت و مدعی شد: ایران تنها کشوری است که رآکتور هسته‌‌ای فعال دارد و تا کنون به توافقنامه ایمنی هسته‌ای نپیوسته است.

عبدالله بن خالد در ادامه ضمن اعلام این ادعا که ایران درباره برخی سایت‌ها با آژانس انرژی اتمی همکاری نکرده، افزود: اینها نشان‌دهنده بهره‌برداری ایران از توافق فعلی و در پیش گرفتن سیاست گمراه‌کننده و تعلل است.

وی سپس بر توافق هسته‌ای فراگیر با مشخصه‌های قو‌یتر و طولانی‌تر که کاستی‌های توافق فعلی را پوشش دهد، تأکید کرد و مدعی شد، این توافق باید «مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای» شود و به نگرانی کشورهای منطقه درباره «گام‌های تنش‌زای ایران برای بر هم زدن امنیت و ثبات منطقه‌ای از جمله در برنامه هسته‌ای‌اش» پاسخ دهد.

عبدالله بن خالد افزود: عربستان سعودی، ایران را به همکاری کامل با آژانس و عدم تأخیر و تعلل در پاسخگویی به سوالات ارائه شده بویژه در سایه ابتکار مدیرکل آژانس در انجام بازدیدهای بسیار از ایران و تلاش‌های خستگی ناپذیر وی برای حصول راه‌حل در مسایل حل نشده فرا می‌خواند. عربستان همچنین از ایران می‌خواهد از تشدید تنش‌ اجتناب کند، امنیت و ثبات منطقه را به خطر نیندازد و به صورت جدی در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک وارد مذاکره شود.