شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سهام عدالت#بورس#سود

عشقی: سود سهام عدالت ۴۳ میلیون سهامدار تا پایان امروز واریز می‌شود

عشقی: سود سهام عدالت 43 میلیون سهامدار تا پایان امروز واریز می‌شود

رییس سازمان بورس گفت: با همکاری بانکها و شرکت سپرده گذاری مرکزی، تا پایان روز شنبه۲۱اسفند ماه ۱۴۰۰ سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ به ۴۳میلیون نفر سهامدار از طریق سجام طی یک مرحله واریز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، مجید عشقی رییس سازمان بورس با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون حدود600هزار میلیارد تومان از طریق روشهای مختلف از جمله هشت هزار میلیارد تومان عرضه اولیه و 224هزار میلیارد تومان اوراق بدهی تامین مالی در بازار سرمایه انجام شده است، گفت: امسال 100هزار میلیارد تومان اوراق از سوی دولت تسویه شده است.

وی با اشاره به انحصار زدایی از ارایه خدمات در بازار سرمایه گفت: از ابان ماه هشت مجوز موافقت اصولی تاسیس کارگزاری صادر شده است.

رییس سازمان بورس گفت: تا کنون 29مجوز تاسیس صندوق سرمایه کذاری در این مدت صادر شده است. همچنین سه شرکت مشاور سرمایه گذاری، همچنین دو سبدگردان جدید نیز مجوز دریافت کرده اند.

تامین مالی 600هزار میلیارد تومانی در بازار سرمایه در سال 1400
وی با اشاره به تایید صلاحیت مدیران ناشران گفت: برای صلب صلاحیت از مدیرانی که حائز شرایط کلی نیستند بخشنامه ای تهیه شده و از سال بعد اجرایی خواهد شد. از سوی دیگر امیدوار هستیم با همکاری مجلس قوانین بازار سرمایه بروزرسانی شود. بر همین اساس پرداخت سود از طریق سجام نیز باید به قانون تبدیل شود تا سهامداران در این حوزه سرگردان نشوند. سال 1400حدود 286شرکت سود خود را از طریق سجام به45میلیون نفر پرداخت کرده اند.

 پرداخت سود سهام عدالت از طریق سجام به 43میلیون نفر

عشقی گفت: با همکاری بانکها و شرکت سپرده گذاری مرکزی، تا پایان روز شنبه21اسفند ماه 1400 سود سهام عدالت سال 1399 به 43میلیون نفر سهامدار از طریق سجام طی یک مرحله واریز خواهد شد.

ادامه دارد...