شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#اروپا#اروپایی

رئیس شورای اروپا: راهبردی برای اروپایی قوی و مستقل تعریف خواهیم کرد

رئیس شورای اروپا: راهبردی برای اروپایی قوی و مستقل تعریف خواهیم کرد

ایرنا نوشت: «شارل میشل» رئیس شورای اروپا بدنبال تحولات اخیر در شرق اروپا که اوکراین کانون آن بوده و وضعیتی که اروپا با آن مواجه است؛ درجریان کنفرانس ورسای گفت: امروز راهبردی برای اروپایی قوی تر تعریف خواهیم کرد.

 رئیس شورای اروپا با توجه به امکان رها شدن از سوی آمریکا در برابر تحولات اخیر در اروپا، درکنفرانس ورسای به استقلال هرچه بیشتر اروپا تاکید ورزید.

وی گفت: ما (اروپا) امروز  با تمرکز بر سه نکته کلیدی درحوزه های؛ انرژی، ژئوپلیتیک و دفاعی، راهبردی  را برای اروپایی قوی تر و  مستقل تر تعریف خواهیم کرد.

وی افزود: در صدد ایجاد دستور العملی از حاکمیت و استقلال راهبردی با بهره جستن از فاکتورها ی قدرت خود هستیم تا با پیوند مستحکمی  اروپا را گردهم آورد.

رئیس کمیسیون اروپا دراین کنفرانس  گفت: بیانیه ورسای که به طور رسمی تأیید شده است در سالنامه پروژه اروپایی باقی خواهد ماند؛ چرا که دریافته ایم  برای تضمین حاکمیت و استقلال راهبردی اروپا نیاز به برنامه ای در راستای ساخت قوا، دارایی ها و پیوندی  که اروپا را گرد هم آورد، داریم.

وی دربخش دیگری با اشاره به درخواست های اوکراین، مولداوی و گرجستان برای ملحق شدن به اتحادیه اروپا ارسال کرده اند گفت: ما صدای درخواست شما را شنیدیم، البته که  تماما عضو خانواده اروپایی هستند.

۳۱۱۳۱۱