شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#رئیس جمهور#فلسطین#غزه

بیانیه حزب سعادت درباره سفر هرتزوگ به ترکیه: خیانت به فلسطین را پایان دهید

بیانیه حزب سعادت درباره سفر هرتزوگ به ترکیه: خیانت به فلسطین را پایان دهید

در بیانیه حزب سعادت ترکیه درباره سفر رئیس رژیم صهیونیستی به این کشور آمده است: در حالی که ما منتظر سفری به غزه که رئیس جمهور ترکیه در سال ۲۰۱۳ وعده داده بود و هرگز انجام نشد، بودیم، دعوت از قاتلان مردم فلسطین به کشورمان به هیچ وجه قابل قبول نیست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، حزب سعادت ترکیه به سفر "اسحاق هرتزوگ" رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه بشدت واکنش نشان داد.

اعضای این حزب با شرم آور خواندن این سفر به ترکیه، بیانیه مشترکی را در سراسر این کشور منتشر کردند کردند.

آنها با فراخوان "ما هرتزوگ را در کشورمان نمی‌خواهیم" گرد هم آمدند و در میدان های مهم شهرهای ترکیه این بیانیه را قرائت کردند. 

در این بیانیه آمده است: ما ارائه ناهنجاری ها به عنوان عادی سازی را رد می کنیم. آنهایی که بر بیت المقدس و غزه بمب می اندازند، قبله اول ما مسجدالاقصی را با چکمه های کثیف خود زیر پا می گیرند و مظلومان اعم از کودکان، زنان و سالمندان را قتل عام می کنند، در کشور ما جایی نداشته و نخواهند داشت!

اعضای حزب سعادت در ادامه این بیانیه با اشاره به واکنش One minute اردوغان (در دوران نخست وزیری وی به رئیس رژیم صهیونیستی در داووس) از اردوغان پرسیدند:" One minute چه شد؟"

در ادامه این بیانیه آمده است: در حالی که ما منتظر سفری به غزه که رئیس جمهور ترکیه در سال 2013 وعده داده بود و هرگز انجام نشد، بودیم، دعوت از قاتلان به کشورمان به هیچ وجه قابل قبول نیست. امروز چه چیزی تغییرکرده است؟ چه تغییری ایجاد شده که چنین دعوتی صورت گرفت؟ این آدم به نام هرتزوگ چه تفاوتی با قاتلی به نام نتانیاهو دارد؟ آیا آزار و اذیت برادران مسلمان ما در فلسطین به پایان رسیده است؟ آیا محاصره غزه لغو شده است؟

در این بیانیه با اشاره به اینکه امکان «عادی سازی» وجود نداشته و عادی سازی با رژیم صهیونیستی برای ترکیه "خیانت به فلسطینی ها" محسوب می شود، آمده است: سرزمین ترکیه سرزمین رهایی از اشغال، استثمار و سلطه است و در نتیجه جنگ استقلال ما علیه امپریالیسم، این سرزمین ها به وطن و چراغ راه، و ما برای همه مناطق تحت ظلم نیز به نور امید تبدیل شده ایم.

مجلس ما که آن را "مجلس جانباز" می نامیم، با پیروزی در برابر اشغالگران عنوان جانبازی را دریافت کرد. تصاویر سخنرانی و تشویق یک قاتل دیگر به نام "شیمون پرز" در مجلس جانباز ترکیه به عنوان گواهی بر شرم در آرشیو و خاطرات ما باقی مانده است.

امروز یک گام شرم آور دیگر برداشتید! نه این سرزمین های مقدس و نه سینه های این ملت هیچ تهاجم و مهاجمی را نمی پذیرد! تا زمانی که رئیس جمهور ترکیه متوجه نشود که بر کدام سرزمین ها حکومت می کند، ما سکوت نخواهیم کرد. اگر روابط شما با اسرائیل در حال عادی شدن است، بدانید که روابط با فلسطین و مسلمانانی که در غزه بمب های فسفری بر سرشان انداخته شده است، غیرعادی می شود. 

در ادامه این بیانیه با اشاره به اینکه چنین اقدامی به هیچ وجه شایسته اردوغان نبوده و دولت هشدارهای آنها را مورد توجه قرار نداده است، آمده است: حداقل الان به این اشتباه پایان دهید. باید سفر هرتزوگ به ترکیه پایان یافته و او گورش را گم کرده و از کشور ما خارج شود.

اسحاق هرتزوگ روز چهارشنبه به ترکیه رفت و در سفری دو روزه با مقامات مختلف این کشور دیدار و درباره توسعه و تعمیق روابط دو جانبه گفتگو کرد.

این سفر به دعوت رسمی رئیس جمهور ترکیه انجام گرفت.

 

انتهای پیام/