به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ «سقط عمدی جنین» انتخاب بعضی از خانواده ها در مواجهه با یک «فرزند ناخواسته»  است.

هرچند اکثر این خانواده ها سقط را راهی برای نجات از یک شرایط ناخواسته می دانند، ولی شاید بیشتر این افراد ندانند که سقط عمدی می تواند چه عوارضی را متوجه جسم و روحشان  کند..

در ادامه به بعضی از عوارض روانپزشکی سقط عمدی می پردازیم.

پژوهش ها نشان می‌دهد بسیاری از زن هایی که مرتکب «سقط عمدی» می شوند اختلالات روانی طولانی مدتی رو تجربه می کنند که میتواند 2 تا پنج سال طول بکشد. 

طبق آمار در سه ماه اول بعد از سقط عمدی جنین، نرخ بستری در بیمارستان روان پزشکی، تا 5 برابر بیشتر از جمعیت عمومی است.

آمار خودکشیِ زنان،  در 12 ماهِ اول بعد از سقط عمدی، در مقایسه با زنانی که بارداری رو کامل می کنند، 2.5 تا 6 برابر است. همچنین اختلالات خلقی از جمله افسردگی در خانم هایی که سابقه سقط عمدی دارند بیشتر دیده می‌شود و انواع اختلالات اضطرابی و فوبیا ها هم در این افراد بیشتر است.

بسیاری از زن هایی که مرتکب سقط عمدی می شوند تا مدت ها نمی توانند از احساس مشارکت در گناه و شرمساری از انجام این کار نجات پیدا کنند و این احساس به طور متوسط تا دوسال میتواند طول بکشد. همچنین رابطه بسیاری از زنانی که مرتکب عمل سقط عمدی می‌شوند با فرزندان قبلیشان دچار مشکل می‌شود و کیفیت زندگی و روابط با همسرشان هم افت پیدا می کند.

یکی از شایع ترین عوارض سقط عمدی بروز رویاهایی در مورد فرزند سقط شده و کابوس های مکرر شبانه است. حدود 30 درصد زنانی که تجربه سقط عمدی دارند تا مدت های طولانی دچار مشکلات خواب و کابوس های شبانه هستند.

بعضی اختلالاتی که شیوع کمتری دارند عبارتند از : افزایش احتمال سوء  مصرف مواد، اختلالات مربوط به اشتها و غذا خورن، وسواس و اختلالات دو قطبی. که همه این ها ناشی از یک انتخاب عجولانه است.

مراقب هدیه های خدا باشیم. حتی اگه این هدیه غافلگیر کننده باشد، باز هم فرزند ماست، حق زندگی کردن دارهد و ما با تصمیم به سقط او،  نه تنها حق زندگی کردن را از آن فرد سلب می کنیم، بلکه به روح و جسم خودمان هم آسیب می رسانیم.

انتهای پیام/