شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#عراق

عضو ائتلاف «دولت قانون» مطرح کرد؛

بهره برداری دولت «الکاظمی» از بحران سیاسی در عراق برای بقادر قدرت

بهره برداری دولت «الکاظمی» از بحران سیاسی در عراق برای بقادر قدرت

یک عضو ائتلاف دولت قانون در سخنانی اعلام کرد: دولت «مصطفی الکاظمی» از بحران سیاسی در عراق برای بقای بیشتر در عرصه قدرت بهره برداری می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «جاسم البیاتی» عضو ائتلاف «دولت قانون» عراق سخنانی را در خصوص اقدامات دولت این کشور مطرح کرد. وی گفت: دولت «مصطفی الکاظمی» از بحران سیاسی در عراق برای بقای بیشتر در عرصه قدرت بهره برداری می‌کند.

بر اساس این گزارش، عضو ائتلاف دولت قانون عراق تصریح کرد: برای پایان دادن به وضعیت فعلی و عبور از بحران لازم است دولت جدید عراق هرچه سریع‌تر تشکیل شود. ادامه شکاف سیاسی در کشور به دولت پیشبرد امور به ریاست الکاظمی اجازه می‌دهد تا مدت زمان بیشتری در قدرت باقی بماند.

وی افزود: در شرایط کنونی شاهد آن هستیم که دولت بغداد برای تحقق منافع و مصالح خاص خود اقدام می‌کند. رقابت‌های سیاسی میان احزاب و جریان‌های مختلف موجب شده است تا دولت پیشبرد امور نیز از اوضاع غیرعادی، بهره برداری کند.

این درحالی است که روز گذشته نیز «محمود المشهدانی» نماینده پارلمان عراق در سخنانی تأکید کرده بود: مصطفی الکاظمی با توسل به اقدامات غیر قانونی به دنبال تصدی مجدد پست نخست‌وزیری است.