شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آتش سوزی#نفت#منابع

حمله پهپادی به پالایشگاه نفت ریاض

ائتلاف سعودی مدعی رهگیری و انهدام پهپاد یمن شد

منابع سعودی حمله پهپادی به پالایشگاه نفت ریاض را تایید و به آتش سوزی در این پالایشگاه اشاره کردند.

به گزارش مشرق، یک منبع مسئول در وزارت انرژی عربستان سعودی اعلام کرد که پالایشگاه نفت در شهر ریاض، پایتخت این کشور به وسیله یک هواپیمای بدون سرنشین هدایت شونده از راه دور، هدف حمله قرار گرفته است.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) از منبع مذکور نقل کرد که حمله پهپادی به پالایشگاه نفت ریاض نزدیک ساعت 4:40 بامداد پنج شنبه به وقت محلی (5:10 به وقت تهران) روی داده و  آتش سوزی  را در پی داشته با این حال مهار شده است.

این مسئول سعودی که نام وی فاش نشده، در ادامه نیز مدعی شد که حمله پهپادی به پالایشگاه نفت ریاض هیچ گونه کشته و زخمی را به دنبال نداشته و روی فعالیت پالایشگاه و تامین و عرضه نفت و فرآورده های آن نیز تاثیری نگذاشته است.

مسئول مذکور همچنین مدعی شد: عربستان این حمله بزدلانه را به شدت محکوم کرده و تاکید می‌کند که این اقدامات خرابکارانه و تروریستی که ارتکاب آنها علیه تاسیسات حیاتی و اماکن غیر نظامی در مناطق مختلفی از کشور تکرار می‌شود، تنها عربستان را هدف قرار نمی‌دهد بلکه به شکل گسترده تری با هدف بر هم زدن امنیت و ثبات در عرضه و تامین انرژی در جهان و در نتیجه آن نیز تاثیر منفی بر اقتصاد جهانی انجام می‌شوند.

این منبع مسئول در پایان نیز درخواست عربستان از کشورهای جهان و سازمان های آن برای ایستادگی علیه آنچه «حملات خرابکارانه و تروریستی» خواند و مقابله با همه طرف های مجری یا حامی آنها را بار دیگر تکرار کرد.

یادآور می‌شود که عربستان سعودی از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبرو هستند.

با وجود گذشت هفت سال از آغاز این تجاوزگری همه جانبه، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن ضمن دفاع از ملت خود، توانسته‌اند ضربات سنگینی به ائتلاف متجاوز و وابستگان آنها وارد کنند و اهداف متجاوزان سعودی و اماراتی را در عمق خاک این دو کشور هدف حملات خود قرار دهند و با وجود محاصره کامل، توان تسلیحاتی بویژه موشکی و پهپادی خود را با تکیه بر توان داخلی گسترش دهند.

منبع: تسنیم