شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#ایلام#دریاچه

عکس | دریاچه‌های دوقلوی ایران | جایی شبیه شاخ گاو ؛ بهشتی برای غواصان و آفرود سواری

دریاچه سیاه گاو ایلام و آهنگ در سیمین دشت فیروزکوه به دریاچه‌های دوقلوی ایلام معروف هستند.

دریاچه

به گزارش همشهری آنلاین، اگر به دنبال جایی بکر می‌گردید، دریاچه دوقلوی سیاه گاو را از دست ندهید. این دریاچهٔ دوقلودر شهرستان آبدانان ایلام واقع است. رودخانه سیاه گاو با عبور از دره‌های مرتفع به سمت دریاچه دوقلو حرکت می‌کند و سپس وارد دریاچه اول و بعد به دریاچه دوم سیاه گاو می‌ریزد. این دریاچه را به این دلیل دوقلو می‌نامند که توسط کانالی طبیعی به هم مرتبط هستند. آب این دو دریاچه بسیار زلال و پر از ماهی و آب شیرین است.

قدمت دریاچه سیاه گاو به هزاران سال می‌رسد. می‌گویند چون ظاهر این دریاچه شکلی هلالی شبیه به شاخ گاو دارد به این نام معروف است. آنچه این دریاچه را منحصر به فرد می‌کند، وجود املاح مختلف و گوگردی در آب آن است. این ویژگی سبب شده تا قابل شرب و سرشار از املاح معدنی باشد.

عکس | دریاچه‌های دوقلوی ایران | جایی شبیه شاخ گاو ؛ بهشتی برای غواصان و آفرود سواری

بهترین زمان سفر به دریاچه سیاه گاو

فصل بهار بهترین زمان برای سفر به دریاچه سیاه گاو است، چرا که طبیعت و دره‌ها و کوه‌های مرتفع اطراف دریاچه در فصل بهار به اوج زیبایی خود می‌رسند. بنابراین در سفرهای نوروزی خود آن را از دست ندهید.

دسترسی به دریاچه  

برای بازدید از دریاچه سیاه گاو باید به آبدانان واقع در استان ایلام بروید. بعد از طی  ۸ کیلومتردر یک مسیر آسفالته با عبور از پل و ۵۰۰ متر پیاده روی به دریاچه می‌رسید. فاصله این دریاچه با شهر ایلام حدود سه ساعت و همچنین فاصله سیاه گاو با شهرستان آبدانان هم نیم ساعت است.

دریاچه آهنگ

یکی از مقاصد اصلی بیشتر گردشگران شما کشور است. اگر از شرق تهران پس از شهر دماوند در نزدیکی فیروزکوه بودید حتما به سمت سیمین دشت بروید. به‌ویژه در بهار، زیرا زیبایی‌های این مسیر متحیرتان می‌کند. باغ‌های سرسبز و پرشکوفه درختان گردو و گیلاس و سیب در این فصل به معنای واقعی بهار را به شما هدیه می‌دهند.

عکس | دریاچه‌های دوقلوی ایران | جایی شبیه شاخ گاو ؛ بهشتی برای غواصان و آفرود سواری

برای رفتن به سمت دریاچه آهنگ باید وارد مسیری فرعی و خاکی شوید. بهتر است این مسیر را با آفرود یا پیاده طی کنید. به ویژه اگر در روزهای قبل باران باریده باشد مسیر خاکی اصلا برای خودروهای سواری مناسب نخواهد بود. بی‌شک پیاده‌روی در این جاده تا دریاچه آهنگ هم لذتبخش خواهد بود، به ویژه در فصل رویش گل‌های دارویی. حدود ۲ ساعت پیاده‌روی را تا پای دریاچه دوقلوی آهنگ در نظر بگیرید.

وقتی به دریاچه می‌رسید آب فیروزه‌ای رنگش دلتان را می‌برد. اگر اهل شناکردن هم هستید خستگی راه را از تنتان به در می‌کند. پشت دریاچه آهنگ دریاچه دیگری قرار دارد که کمی کوچک‌تر است و برای همین به دریاچه دوقلوی آهنگ معروف شده است. این دریاچه برای علاقه مندان به غواصی اهمیت دارد.