شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#آنتالیا

در آنتالیا چه تفریحات هیجان‌انگیزی هست؟ + قیمت و آدرس

در آنتالیا چه تفریحات هیجان‌انگیزی هست؟ + قیمت و آدرس

دسترسی آسان، چشم اندازهای منحصر به فرد، آب و هوای مدیترانه‌ای‌، جاذبه‌های تاریخی‌ و مردم مهمان‌نواز، آنتالیا را به یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده است. تفریحات آنتالیا به گونه‌ای هستند که هر سلیقه‌ای از آن‌ها لذت می‌برد، زیرا فرقی نمی‌کند از تفریحات پرهیجان لذت می‌برید یا دنبال طبیعتگردی و تفریحات مملو از آرامش هستید، همیشه در آنتالیا گزینه مناسب شما وجود دارد.

در این مطلب از لست سکند، بهترین مکان‌های تفریحی آنتالیا طبقه بندی و معرفی می‌شوند. اگر می‌خواهید بدانید که کدام یک از تفریحات آنتالیا با سلیقه شما متناسب است و به اطلاعات مهمی از قبیل قیمت تفریحات آنتالیا و ساعت بازدید دسترسی داشته باشید، در ادامه با ما همراه باشید.

 موقعیت دقیق پارک آبی آکوالند

سرزمین افسانه‌ها (لند آو لجندز)

سرزمین افسانه‌ها یا لند آو لجندز آنتالیا، یک شهربازی بزرگ در آنتالیا است که از خط ساحلی حدود 1 کیلومتر فاصله دارد. این شهر بازی بزرگترین تم پارک در آنتالیا محسوب می‌شود و سالانه میزبان حدوداً 2 میلیون گردشگر از سراسر جهان است. به محض ورود به این پارک، شما وارد دنیای افسانه‌ها می‌شوید. این پارک به دیزنی‌لند آنتالیا هم شهرت دارد. لند آو لجندز از یک قلعه افسانه‌ها و پارک آبی بزرگ و یک پارک ماجراجویی برخوردار است. اگر به قصد تفریح در آنتالیا حضور دارید، این جاذبه گردشگری را از دست ندهید.

لند آو لجندز.jpg
نمایی از لند آو لجندز یکی از بهترین تفریحات آنتالیا

 

پارک آتاتورک آنتالیا

پارک آتاتورک آنتالیا به عنوان یکی از تفریحات آنتالیا، فاصله کمی از مرکز شهر قرار گرفته و دسترسی به آن بسیار آسان است. در پارک آتاتورک آنتالیا مناظر بسیار زیبایی از دریا را تماشا خواهید کرد. کودکان خانواده از بازی در محوطه‌های بازی لذت خواهند برد و بزرگسالان هم می‌توانند با قدم زدن در مسیر‌های زیبای این پارک و سر زدن به رستوران و کافه‌های اطراف این پارک اوقات خوشی را تجربه کنند. در پارک آتاتورک مجسمه‌های جذاب بسیاری هستند و افراد زیادی در روز‌های مختلف هفته (خصوصا آخر هفته‌ها) در این پارک مشغول به نواختن موسیقی زنده و عکاسی و فیلم‌برداری هستند.

ataturk.jpg
پارک آتاتورک از مکان های تفریحی در آنتالیا

موقعیت دقیق پارک آتاتورک آنتالیا 

پارک دکوما آنتالیا

پارک دكوما از دیگر تفریحات آنتالیا، بهشتی با وسعت 70 هزار متر مربع است که ده کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد. در این پارک یک پارکینگ رایگان بزرگ وجود دارد كه با محيط و بافت متفاوت خود گردشگران بسياری را جذب می‌كند. در پارک دوکما یک موزه رو باز وجود دارد که در آن 84 مکان مهم ترکیه به صورت مينياتوری در محوطه‌ای به وسعت 10 هزار متر به نمايش گذاشته شده.

DOKUMA_PARK_PAMUK_PRENSES.jpg
دکوما پارک آنتالیا

 موقعیت دقیق دکوما پارک

پارک کارالی اوغلو

پارک کارالی اوغلو در مركز شهر آنتاليا و دقيقا جنوب منطقه قديمی كاليچی قرار دارد. و گردشگران با یک پياده‌روی ساده يا با استفاده از وسايل نقليه عمومی همچون تراموا می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. پارك كارالي اوغلو يك موقعیت ايده آل براي تفريح زوج‌ها در آنتالیا است. چشم انداز بسيار زيبايي از كوه‌ها از اين پارك قابل مشاهده است. دسترسي آسان به انواع كافه و رستوران در اين پارك، كيفيت تفريح گردشگران را دو چندان كرده است.

Karaalioglu-Park.jpg
نمایی از پارک کارالی آنتالیا

 

موقعیت دقیق پارک کارالی اوغلو 

پارک کپز وارساک

پارک کپز ورساک یک شهربازی در منطقه کپز آنتالیا است و به عنوان یکی از تفریحات آنتالیا، برای کودکان و خانواده‌ها بسیار مناسب است. در این تم پارک، جهان رویایی کودکان به واقعیت می‌پیوندد زیرا کودکان مدل‌های بزرگی از شخصیت‌های کارتنی را مشاهده می‌کنند مثل، دالتون‌ها، تام و جری، سیندرلا اشاره کنیم. علاوه بر مدل‌های کارتنی، اسباب‌بازی‌ها و محوطه‌های بازی گوناگون هم برای تفریح کودکان در این پارک آنتالیا فراهم شده است.

antalyamasalparki.jpg
پارک کپز وارساک از بهترین تفریحات آنتالیا

 موقعیت دقیق پارک کپز وارساک

اکتور لونا پارک در آنتالیا

پارک اکتور آنتالیا در فاصله سه مایلی غرب مرکز شهر و در مجاورت مرکز خرید میگروس قرار دارد. این پارک در سال 1986 تأسیس شد، شهربازی آن در سال 1997 راه اندازی شد و انواع اسباب بازی‌های هیجان‌انگیز از جمله، تونل وحشت، ترن هوایی و بازی‌های شبیه سازی شده دارد. از مزایای تفریح در اکتور لونا پارک آنتالیا، دسترسی آسان به این پارک از طریق وسایل نقلیه است. این شهربازی هر هفته میزبان حدود 65000 بازدیدکننده است.

اکتور لونا پارک.jpg
اکتور لونا پارک آنتالیا

موقعیت دقیق اکتور لونا پارک

دینو پارک آنتالیا

دینو پارک آنتالیا یکی دیگر از تفریحات آنتالیا است که در محوطه‌ای 30000 متری واقع شده. در دینو پارک آنتالیا شما به جهان دوران پیش از تاریخ سفر می‌کنید و انواع مدل دایناسور را دقیقا در سایز واقعی میلیون‌ها سال پیششان مشاهده می‌کنید. برخی از مدل‌های دایناسور در دینو پارک متحرک هستند و صدای تنفس وحرکت آن‌ها شبیه‌سازی شده‌ گونه‌های دوران ژوراسیک است. با بازدید از این جاذبه به یاد فیلم‌های علمی و مستندات مربوط به دوران دایناسورها خواهید افتاد.

دینو پارک.jpg
نمایی از دینو پارک آنتالیا

موقعیت دینو پارک آنتالیا

پارک یاووز اوزجان

پارک یاووز اوزجان که در مرکز شهر آنتالیا واقع شده، از امکانات بسیار زیبایی همچون انواع آبشار، فواره، نیمکت‌های راحت، چراغ‌های رنگارنگ، استخر شنا و انواع گل و گیاه این محل را تبدیل به یکی از بهترین گزینه‌های تفریحات آنتالیا تبدیل کرده است. این پارک 22 هزار متری محوطه‌های بسیاری برای تفریح در آنتالیا است. گردشگران می‌توانند همزمان با پیاده روی در مسیرهای زیبای این پارک از چشم‌اندازهای گسترده اقیانوس لذت ببرد.

اوزجان پارک.jpg
پارک یاووز اوزجان آنتالیا

 موقعیت پارک یاووز اوزجان

تفریح در مراکز خرید آنتالیا

مرکز خرید میگروس

مرکز خرید میگروس آنتالیا از مکان های تفریحی در آنتالیا محسوب می‌شود که دارای بیش از 130 فروشگاه است. مرکز خرید میگروس آنتالیا شامل برند‌های معروف جهانی و ترک مانند زارا، بوینر، مودو و ال سی وایکیکی است. در مرکز خرید میگروس انواع رستوران‌ها و کافه را نیز می‌توانید پیدا کنید. این مرکز خرید 3 در ورودی دارد و پارکینگش ظرفیت 1300 خودرو را دارد. از مهم‌ترین قسمت‌های تفریحی میگروس، یک سینما با 8 سالن است، در طول بازدید از این مرکز خرید می‌توانید از آن دیدن کنید.

migros2.jpg
مرکز خرید میگروس آنتالیا

 موقعیت دقیق مرکز خرید میگروس

مرکز خرید مارک آنتالیا

مرکز خرید مارک در سال 2013 افتتاح شد و انواع اجناس خارجی و ترکی را در مرکز شهر به گردشگران و افراد محلی عرضه می‌کند. و انواع خدمات را در زمینه فشن، تفریحات در آنتالیا، تکنولوژی و غیره را در یک محیط 55000 متر مربعی ارائه می‌کند. این مرکز خرید دارای بیش از 155 فروشگاه است که در آن انواع لباس، کفش، اسباب بازی و وسایل مراقبت از سلامت به فروش می رسد.  یک پارکینگ به ظرفیت 2000 خودرو در نزدیکی آن قرار دارد. ازسایر امکانات مرکز خرید مارک در آنتالیا می‌توانیم به رستوران، کافه، تراس و سینما اشاره کنیم.

مرکز خرید مارک آنتالیا.jpeg
مرکز خرید مارک آنتالیا؛ عکس از آرشیو لست سکند، منصوره اسکندی

 موقعیت دقیق مرکز خرید مارک آنتالیا

 

تفریح در طبیعت آنتالیا

آبشار دودن پایینی آنتالیا

آبشار دودن در هشت کیلومتری مرکز شهر و در منطقه لارا قرار گرفته است و ارتفاع آن به 40 متر می‌رسد. آبشار دودن تنها آبشار در ترکیه است که به دریا می‌ریزد. از آنجایی که آبشار دودن به شهر نزدیک است، توجه بسیاری از گردشگران را در تمام روزهای سال جلب می‌کند. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این آبشار این است که در تمام روزهای آفتابی در آن می‌‌توانید مناظر زیبایی از رنگین کمان را مشاهده کنید و در یکی از بهترین تفریحات آنتالیا لذت ببرید.

آبشار دودن پایینی.jpg
نمایی از آبشار دودن پایینی در آنتالیا

 موقعیت دقیق آبشار دودن پایینی

آبشار دودن بالایی آنتالیا

آبشار دودن بالایی یکی از زیباترین جاهای تفریحی در آنتالیا است که موجب شگفتی طبیعت دوستان می‌شود. قایق سواری در مسیر 4 کیلومتری بین آبشار دودن بالایی و دوون پایینی  یکی ازتفریحات هیجان انگیز در آنتالیا به شمار می‌رود. آبشار دودن بالایی در 12 کیلومتری شمال غربی آنتالیا واقع شده است. و یک مکان ایده آل برای افرادی است که تفریح در خارج از محیط‌های شهری را می‌پسندند.

upper dudden-waterfall.jpg
آبشار دودن بالایی در آنتالیا

 موقعیت دقیق آبشار دودن بالایی

 

آبشار کورشونلو

آبشار کورشونلو در فاصله 30 کیلومتری از مرکز شهر واقع شده و بسیاری از گردشگران برای عکاسی و تفریح در آنتالیا به آن مراجعه می‌کنند. آبشار کورشونلو از یک آبشار بزرگ به همراه چند آبشار کوچک دیگر تشکیل شده است. در حقیقت شما می‌توانید زمان طولانی را در طول آبشار پیاده‌روی کنید. در فصول گرم سال به دلیل وجود لایه‌های متعدد از سایه‌های درختان از گرمای آفتاب در امان خواهید بود. لازم به ذکر است که شما نمی‌توانید در محوطه آب‌های این آبشار شنا کنید.

Kursunlu-Wasserfall-Antalya.jpg
آبشار کورشونلو

 موقعیت دقیق آبشار کورشونلو

سخن آخر

اگر به قصد تفریح به آنتالیا سفر می‌کنید، برای برنامه‌ریزی سفر و بودجه خود بهتر است با هزینه تفریحات و بهترین جاهای آنتالیا آشنا شوید. در این مطلب سعی کردیم شما را با جزئیات تفریحات آنتالیا آشنا کنیم که برنامه دقیق‌تری برای سفرتان بچینید. از آن جایی که آنتالیا یکی از محبوبترین مقاصد گردشگری در ترکیه است و و درصد قابل توجهی از گردشگران با تور آنتالیا به این شهر سفر می‌کنند، تعداد مراکز تفریحی بسیاری در محیط شهری و محیط‌های طبیعی اطراف آن وجود دارد و طیف وسیعی از انواع تفریحات را تشکیل می‌دهد.  

 

تألیف: تیم نویسندگان لست سکند