شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#کادر فنی

نگرانی بزرگ یحیی درون قفس توری

نگرانی بزرگ یحیی درون قفس توری

عملکرد حامد لک در چند هفته گذشته فشار زیادی روی کادر فنی پرسپولیس به خصوص داوود فنایی ایجاد کرده است.

سپهر ستاری: پرسپولیس در بازی با نفت آبادان شکست تلخی را متحمل شد تا در آستانه دربی پایتخت فاصله‌اش با صدر جدول به شش امتیاز برسد. شکست مقابل شاگردان علیرضا منصوریان می‌تواند برای قرمزها حتی به قیمت از دست رفتن قهرمانی تمام شود؛ شکستی که از نگاه خیلی‌ها به دلیل اشتباه بزرگ حامد لک روی گل اول نفت رقم خورده و گلر پرسپولیس از آن روز شدیدا تحت فشار قرار دارد. البته حامد لک تنها کسی نیست که به خاطر این اشتباه مورد انتقاد قرار گرفته و هواداران پرسپولیس کادر فنی این تیم به خصوص داوود فنایی را هم مقصر می‌دانند و بر این باورند که  مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس عملکرد مناسبی در این مدت نداشته است.

حامد لک در بدو ورود به پرسپولیس تبدیل به گلر شماره یک این تیم شد و در لیگ قهرمانان آسیا عملکرد درخشانی داشت. او یکی از ارکان اصلی صعود پرسپولیس به فینال بود ولی در این فصل روزهای کابوس‌واری را سپری می‌کند. همین دو هفته قبل بود که لک با اشتباه خود در بازی با گل‌گهر دو امتیاز حساس را از پرسپولیس گرفت و در مجموع امسال عملکرد پرنوسانی داشته است. پرسپولیس همین حالا ۶ امتیاز با صدر جدول فاصله دارد و گلر این تیم در همین دو بازی آخری که به میدان رفته در از دست رفتن ۵ امتیاز تیمش نقش مستقیم داشته است. او در بازی با هوادار هم با خروج اشتباه خود ۲ امتیاز دیگر را از پرسپولیس گرفته بود و در مجموع در سه بازی امسال تیمش اشتباه منجر به گل داشته است. بسیاری اما معتقدند اشتباهات حامد لک به خاطر مشکلات روحی است و نیمکت‌نشینی مقابل مس رفسنجان باعث شده استرس دروازه‌بان پرسپولیس بیشتر از قبل شود. در چنین شرایطی کادر فنی باید بازیکن را از نظر روحی آماده کند و اجازه ندهد استرس و عدم تمرکز او باعث آسیب به تیم شود.

نگرانی بزرگ یحیی درون قفس توری

 در این بین عملکرد ضعیف رادوشویچ در ابتدای فصل و حضور نامطمئن احمد گوهری در بازی با مس باعث شده انتقادات به سمت داوود فنایی برود و حالا خیلی‌ها معتقدند او نتوانسته دروازه‌بان‌های پرسپولیس را به خوبی آماده کند. بوژیدار رادوشویچ، گلر سابق پرسپولیس هم دل خوشی از فنایی ندارد و پس از اشتباهات حامد لک کنایه‌های زیادی به مربی پرسپولیس زده و او را مسئول ناکامی دروازه‌بان‌ها می‌داند.

وحید قلیچ، گلر سابق پرسپولیس هم پس از بازی با نفت آبادان شدیدا از فنایی انتفاد کرد و گفت: این حامد لک، آن دروازه بان لیگ قهرمانان نبود و نمی دانم با او چه کرده اند. من رک و بی محابا صحبت می کنم. در بازی با استقلال فرصت کم است و باید حتما روحیه این بازیکن بازیایی شود. این هم وظیفه مربی دورازه بان هاست. من نمی دانم چرا اقای داوود فنایی به جای اینکه از من بپرسد و صلاح و مشورت کند، من را بلاک یا آنفالو می کند. نمی دانم دلیل این همه غرور چیست؟ مگر ما دشمن در لباس دوست هستیم که به شما نزدیک شویم؟ ما به عنوان دوست نزدیک می شویم و می گوییم اگر کمکی بر می آید انجام دهیم. مگر می گوییم با ما قرار داد ببندید یا جای کسی را بگیریم؟ اصلا اینطور نیست و می خواهیم کمک کنیم. شما خودت شاگرد من بودی و دیدی چطور به بازیکن روحیه می دهم و دروازه بانی که فراموش شده را بر می گردانم. حداقل دستت را دراز کن و از ما کمک بگیر؛ چیزی از تو کم نمی شود.

سعید عزیزیان که سابقه حضور در هر دو تیم را دارد اما از فنایی حمایت کرده است. او در این خصوص گفت: به نظر من مربی دروازه‌بانی هیچ ایرادی ندارد. در طول هفته آقای فنایی تمریناتش را به نسبت تیم حریف انجام داده و از لحاظ روحی و روانی خود بازیکن باید ببیند مشکل کجاست و آقای فنایی هم به او کمک کند این مشکلات را حل کند. به نظر من اشتباه آقای لک یک توپ ساده بود و به مربی دروازه‌بان‌ها ربطی ندارد چون او کارش را انجام داده است. بازیکن در زمین دیگر از دسترس مربی خارج است.

در شرایط فعلی مشکل اصلی یحیی و کادرش در آستانه دربی انتخاب دروازه‌بان است. پرسپولیس حامد لک و احمد گوهری را در اختیار دارد که استفاده از  هر کدام ریسک مخصوص به خودش را به همراه خواهد داشت. حامد لک پس از اشتباهات اخیر شراط روحی جالبی ندارد و ممکن است در دربی باز هم اشتباه کند و پرسپولیس را به دردسر بیاندازد. احمد گوهری هم به تازگی به پرسپولیس اضافه شده و برای او زود است که در دیدار حساسی مثل دربی فیکس شود. حال باید دید کادر فنی پرسپولیس در بازی با استقلال کدام گلر را به زمین می‌فرستد.

نگرانی بزرگ یحیی درون قفس توری

۲۵۸ ۲۵۱