شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کاخ سفید#مذاکرات وین#جدید

ادعای جدید سخنگوی کاخ سفید درباره مذاکرات وین

کدخبر: 481993
سخنگوی کاخ سفید مدعی شد که مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین به نقطه توافق نزدیک شده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، «جنیفر ساکی»، سخنگوی کاخ سفید شامگاه پنجشنبه گفته طرف‌ها در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین به توافق نزدیک هستند اما پایان گفت‌وگوها معمولاً چالش‌انگیز است.

جنیفر ساکی در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره آخرین وضعیت مذاکرات وین گفت: «نظر ما این است که [به توافق] نزدیک هستیم. الان چند وقتی است که [به توافق] نزدیک هستیم. پایان مذاکرات، همیشه هنگامی است که مسائل دشوار و چالش‌‌انگیز پیش کشیده می‌شوند.»

ساعاتی قبل‌تر، «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از آمریکا خواست از طرح درخواست‌های جدید در مذاکرات خودداری کند. او گفت: «طرح برخی درخواست‌های جدید از سوی آمریکا هیچ گونه توجیه منطقی نداشته و با مواضع این کشور در مورد دستیابی سریع به توافق در تناقض است.»

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز صبح امروز (پنجشنبه) ۱۹ اسفند ماه در توئیتی درباره مذاکرات جاری در وین نوشت: «شیوه مواجهه ⁧‫آمریکا‬⁩ با پیشنهادات اصولی ⁧‫ایران‬⁩، طرح پیشنهادات غیرقابل قبول و اصرار بر توافق سریع با طرح بهانه‌های واهی، نشان می‌دهد که آمریکا اراده‌ای برای توافق قوی و قابل دفاع برای طرفین ندارد. ⁧مذاکرات وین بدون اتخاذ تصمیم سیاسی توسط آمریکا هر ساعت پیچیده‌تر از قبل می‌شود.»