شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#میلیارد دلار#اوکراین#جنگ#۱۰۰#خسارت#زده

جنگ ۱۰۰ میلیارد دلار به اوکراین خسارت زده

«اولگ اوستنکو» مشاور اقتصادی رئیس جمهوری اوکراین برآوردهای اولیه از میزان خسارت جنگ در این کشور را ۱۰۰ میلیارد دلار اعلام کرد. وی افزود: نیمی از شرکت های ما دیگر فعال نیستند و بخش های فعال نیز قادر به استفاده از تمام ظرفیت خود نیستند.

جنگ ۱۰۰ میلیارد دلار به اوکراین خسارت زده

«اولگ اوستنکو» مشاور اقتصادی رئیس جمهوری اوکراین برآوردهای اولیه از میزان خسارت جنگ در این کشور را ۱۰۰ میلیارد دلار اعلام کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یوستنکو همچنین از عملکرد خوب نظام مالی این کشور «با وجود شرایط کنونی» و با استناد به «نرخ ارز کم و بیش باثبات» خبر داد.

وی افزود: نیمی از شرکت های ما دیگر فعال نیستند و بخش های فعال نیز قادر به استفاده از تمام ظرفیت خود نیستند.

وی در گفتگوی آنلاین با یک اندیشکده آمریکایی گفت: برآوردهای اولیه‌ای که ما انجام داده‌ایم... نشان می‌دهد ارزش دارایی‌هایی که از دست داده‌ایم و از بین رفته است، حدود ۱۰۰ میلیارد دلار است».

مشاور «ولودیمیر زلنسکی» همچنین تاکید کرد که اوکراین در حال گذر از یک «فاجعه واقعی» است و این «جدی‌تر از آن چیزی است که هر یک از ما می توانستیم تصور کنیم».

وی همچنین از کار مهم بازسازی سخن گفت چرا که «جاده ها، پل ها و بیمارستان ها ویران شده اند».

«ویتالی کلیچشکو» شهردار کی‌یف امروز پنجشنبه اعلام کرد که از آغاز جنگ تا امروز(ظرف ۱۵روز گذشته)، نیمی از ساکنان پایتخت از این شهر گریخته‌اند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. وی سه روز پس از آن نیز پنجشنبه گذشته (۵ اسفند) آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین همچنان ادامه دارد و امروز وارد پانزدهمین روز خود شده است.

 

منبع: انتخاب