شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#آمریکا#رییس جمهور#لهستان#بایدن

در سخنانی در لهستان؛

کاملا هریس: تجاوز روسیه هزینه سنگینی خواهد داشت

کاملا هریس: تجاوز روسیه هزینه سنگینی خواهد داشت

معاون جو بایدن رییس جمهور آمریکا امروز در لهستان در سخنانی گفت: تجاوز روسیه هزینه سنگینی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری الجزیره، کاملا هریس معاون جو بایدن رییس جمهور آمریکا امروز پنجشنبه در لهستان ادعا کرد: ما هر کاری که بتوانیم برای حمایت از نیازهای انسانی و امنیتی مردم اوکراین انجام خواهیم داد!

معاون جو بایدن مدعی شد: ما درباره جزئیات جبهه شرقی ناتو صحبت کردیم و تعهد ایالات متحده به ماده ۵ منشور این سازمان را تأیید می کنیم. ایالات متحده تعهد خود را برای دفاع از هر کشور عضو ناتو که مورد حمله قرار می گیرد، اعلام کرده است!

وی ادامه داد: امروز ما دو سیستم پاتریوت را به لهستان تحویل دادیم. ۵۰ میلیارد دلار کمک بشردوستانه برای مقابله با پیامدهای بحران اوکراین از طریق برنامه جهانی غذا اختصاص خواهیم داد!

معاون رییس جمهور آمریکا ضافه کرد: ما به گفتگو با لهستان و متحدانمان درباره تاثیر تحریم ها بر روسیه ادامه می دهیم. تجاوز روسیه (به کشورهای عضو ناتو) هزینه سنگینی خواهد داشت و ما اکنون شاهد سقوط روبل و ارزیابی منفی از اقتصاد روسیه هستیم. ما بر تعهد خود به حاکمیت اوکراین تاکید می کنیم.

این مقام آمریکایی گفت: ایالات متحده و لهستان برای حمایت از مردم اوکراین متحد هستند. آنچه مردم اوکراین و متحدان اروپای شرقی ما با آن روبرو هستند برای ما اولویت است و ما باید سریعا به آن ها کمک کنیم!