شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مذاکرات وین#توافق هسته‌ای

بالاخره مذاکرات وین به نتیجه رسید+ جزییات و اعلام روز توافق هسته‌ای

علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران پس از یک سفر کوتاه دو روزه به تهران، بامداد روز گذشته وارد وین پایتخت اتریش شد و با انریکه مورا در محوریت لغو تحریم‌ها گفتگو و دیدار کردند.

اعتمادآنلاین|

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: احیای برجام به ایستگاه نهایی رسید و توافق ایران و کشورهای طرف مذاکره در وین روز یکشنبه یا دوشنبه هفته آینده اعلام می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، با وجود اینکه خبرهای ضد و نقیضی درباره نتیجه مذاکرات از وین به گوش می‌رسد اما یک چیز قطعی وجود دارد و آن هم رسیدن به ایستگاه پایانی مذاکرات است، همانطور که سید حمید حسینی، عضو اتاق بازرگانی ایران نیز در توییتی نوشت: احیای برجام به ایستگاه نهایی رسید و توافق ایران و کشورهای طرف مذاکره در وین روز یکشنبه یا دوشنبه هفته آینده اعلام می‌شود.

علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران پس از یک سفر کوتاه دو روزه به تهران، بامداد روز گذشته وارد وین پایتخت اتریش شد و با انریکه مورا در محوریت لغو تحریم‌ها گفتگو و دیدار کردند.

تاثیر حمله‌ی روسیه به اوکراین روی مذاکرات برجام

اما این روزها ماجرای تاثیر حمله‌ی روسیه به اوکراین در خصوص برجام حسابی داغ است، با وجود این خبرگزاری رویترز به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که نامش را بیان نکرد، افزود که تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه به دلیل حمله آن به اوکراین به برجام مرتبط نیست و نباید هیچ تاثیری بر احیای احتمالی این توافق داشته باشد.

همچنین «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید گفت: تیم ما همچنان به تعامل با روسیه در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران ادامه خواهد داد.

وی هرگونه ارتباط بین تعاملات با روسیه در مذاکرات احیای برجام در وین با اقدامات آمریکا علیه مسکو به‌دلیل بحران اوکراین را رد کرد.

این مقام آمریکایی با تکرار اتهامات و ادعاهای غرب درباره پیشرفت برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران گفت: معتقدیم روسیه و آمریکا دارای منافع مشترک در جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای هستند.

میخائیل اولیانوف مذاکره‌کننده روسیه می‌گوید که «همکاران ایرانی همچون شیر برای منافع ملی ایران می‌جنگند. واقعا این‌طور است و من کاملا جدی هستم. آنها برای هر ویرگول و هر کلمه‌ای می‌جنگند و به‌ عنوان یک قاعده کاملا موفق‌ هستند. من باید به این امر اذعان کنم.»