شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#یمن#شورای عالی

مهدی المشاط: سازمان ملل مسئول مقابله با متجاوزان برای رفع محاصره یمن است

مهدی المشاط: سازمان ملل مسئول مقابله با متجاوزان برای رفع محاصره یمن است

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که سازمان ملل متحد مسئول ملزم کردن متجاوزان برای رفع کامل محاصره یمن است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن با «ابراهیم الحملی» دبیرکل شورای عالی اداری و هماهنگی امور بشردوستانه و همکاری بین‌المللی این کشور دیدار کرد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که سازمان ملل متحد مسئول ملزم کردن کشورهای متجاوز به یمن به رفع کامل محاصره از این کشور است.

دو طرف در این دیدار آثار فاجعه آمیز محاصره تحمیلی آمریکا علیه ملت یمن را نیز بررسی کردند و رئیس شورای عالی سیاسی یمن بر لزوم توجه به رساندن کمک های غذایی به نیازمندان تاکید کرد.

وی همچنین تاکید کرد که سازمان ملل متحد بر اساس قوانین بین‌المللی و توافقنامه صلح استکهلم مسئول است که کشورهای متجاوز را ملزم به رفع کامل محاصره و جلوگیری از محدودیت های ناعادلانه علیه یمن و دزدی غیرقانونی آمریکا در واردات مواد غذایی، دارو و سوخت کند.

منابع خبری همچنین بامداد پنجشنبه اعلام کردند که جنگنده بمب‌افکن‌های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته مناطقی در یمن را بمباران کردند به گونه‌ای که جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی شهرستان‌های «حرض» و «عبس» واقع در استان حجه را 14 بار بمباران کردند.

طی روزهای گذشته نیز حملات هوایی ائتلاف سعودی به ویژه در استان حجه یمن ادامه داشته است.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

بسیاری از کارشناسان تشدید حملات ائتلاف سعودی به یمن را ناشی از شکست این ائتلاف در تحقق اهداف خود در یمن می‌دانند.

انتهای پیام/